-
Hedin Performance Cars:
Servicemarkedsleder
-
Hedin Performance Cars:
Servicerådgiver
-
Hedin Performance Cars:
Delelagerekspeditør
-
Møller Bil Ensjø - Møller Bil Etterstad:
Bilmekanikere og fagteknikere
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Hjulutrustningsarbeider/ mekaniker
-
Møller Bil Gjøvik:
Fagtekniker
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Bilglassmontør
-
Møller Bil AS:
Bruktbilselger
-
Namdal Bilskade AS:
Bilskadereparatør
-
NAF Senter Bergen:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Trondheim:
Nyttekjøretøyselger
-
RSA BIL Trondheim:
Selger nybil BYD
-
Bauda AS:
Daglig leder
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
Team Verksted AS:
Varebilmekaniker og lastebilmekaniker
-
Tyretrust Norge AS:
Key Account Manager -Salgsansvarlig
-
Bilia Norge:
Bruktbilsjef, Hamar
-
Carstore:
Junior innkjøper
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Selger Mercedes-Benz nyttekjøretøy
-
Harald A. Møller AS:
Teknisk instruktør
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produkt og Handover Spesialist
-
Lexus Fredrikstad:
Salgskonsulent
-
MAN Truck & Bus:
Salgskonsulent Trucks
-
MAN Truck & Bus:
Key Account Manager
-
Motortechnik:
Kundemottaker og Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Porsche Center Oslo:
Selger nye Porsche
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Lekkert el-konsept fra MG
MG lever fortsatt, og de bruker bilutstillingen i Shanghai til å vise frem en bil nordmenn gjerne kan drømme om.
Om du trodde det gamle britiske bilmerket MG var dødt, tenk om igjen. De lever nemlig fortsatt. Jeg skal være forsiktig med å si at det lever «i beste velgående», men de produserer og selger biler i det minste – både i Kina og i Storbritannia.
På bilutstillingen i Shanghai har de derimot vist en bil nordmenn kanskje bør vise litt interesse for.
E-motion heter modellen, og den strategisk plasserte bindestreken gir et hint om hva dette er: En elektrisk sportsbil.
Selv synes jeg dette er en veldig elegant bil – lange, slanke linjer, med gode coupé-proporsjoner.
Fronten er veldig Mazda-isk, mens vindusprofilen langs siden har et snev av Aston Martin i seg. I bakenden ser jeg noen konsept-hint fra Hyundai – eller kanskje Genesis. Og likevel fungerer alt som en sammenheng.
Skal vi tro MG selv har frontlyktene blitt designet med inspirasjon fra London Eye – det store pariserhjulet langs Themsen i London sentrum.
Bilen bygges på en ny modulær elektrisk plattform, utviklet av MG og deres eierselskap SAIC. Her vil det garantert dukke opp flere modeller etter hvert, både som MG og med andre merker i grillen – og om konseptspesifikasjonene holder vann, kan det bli spennende med elbil fra Kina.
MG mener nemlig E-motion er god for 500 kilometer rekkevidde og null til hundre på under fire sekunder.
I et intervju med britiske Autocar melder MGs salgs- og markedssjef i Storbritannia, Matthew Cheyne, at E-motion kan være klar for produksjon i 2020.
Forventet pris? Rundt 300.000 kroner!
Planen var nemlig å se hvordan reaksjonene til bilen ble på utstillingen i Shanghai, og ifølge Cheyne var disse gode nok til at vi kan forvente å se E-motion (sannsynligvis og forhåpentligvis under et annet navn) på veien om noen år.
Dørene åpnes opp og frem, og beskrives som «sommerfugl-dører». Ikke noe jeg roper hurra for, men bortsett fra dette er E-motion noe av det mest spennende fra Shanghai-utstillingen.
Fireseters sportsbil, nullutslipp, 500 kilometer rekkevidde og stilig utseende? Hvor kan jeg skrive kontrakt?