-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Moderne fortolkning av legende
Det er ikke vanskelig å se at legendariske Audi Quattro har vært i tankene når E-Legend designet sin EL1.
Karaktertrekkene fra den klassiske Gruppe B rallybilen Audi Sport Quattro er lett gjenkjennelige i bilen fra den tyske startupen E. Så holder de da også til i nabolaget til Audi-byen Ingolstadt.
Det skal forresten bli spennende om de får lov å bruke betegnelsen E-Legend – Peugeot viste jo i 2018 et vakkert konsept med nettopp det navnet.
Som du sikkert har gjettet ut fra betegnelsen ligger det ingen femmer under panseret her, i stedet er bilen drevet av tre elmotorer med en samlet effekt på 600 kilowatt (815 hk).
Det antydes null til hundre på 2,8 sekunder og til 200 på under ti. Toppfarten oppgis til 255 km/t.
Bilen er utstyrt med en batteripakke på 90 kWt som skal gi rekkevidde på omlag 400 kilometer, forutsatt behersket bruk av gasspedalen. Den kan hurtiglades ved 150 kW.
Ønsker du å ta den helt ut på Nordsløyfa, er situasjonen en helt annen – der har du ifølge E-Legend strøm nok til minst to runder, eller drøyt 40 km.
Bilen har en oppgitt vekt på 1680 kg som er lett for en elbil med så stor batteripakke og er på nivå med for eksempel en Ford Mustang. Den moderate vekten skyldes bruk av CFRP karbonfiber-forsterket plast) i så vel eksteriør som interiør.
Som vi ser av det ene interiørbildet er bilen også ribbet for alt unødvendig for å holde vekten under kontroll. Utvendig speilhus er erstattet av kameraer og skjermer – et bidrag til økt aerodynamikk.
Selskapet planlegger å håndbygge 30 biler – hver med en prislapp på 890.000 euro. Etter hvert som pengene strømmer inn, planlegger de å supplere med flere modeller med betegnelser EL2 og EL3.
Planen er å ha klar en prototyp av EL1 en gang i 2022.