-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Bilskadereparatør
-
Norwegian Mobility Group:
Administrerende direktør
-
Motor Forum AS, Larvik:
Daglig leder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Høvik
-
Bilia X:
Delelageransvarlig, Xpeng Lørenskog
-
Bilia X:
Regionsjef, Servicemarked Bilia X
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Ganddal:
Nybilselger
-
Møller Bil Lillehammer:
Kundemottak/takserer
-
Møller Bil Oslo Vest:
Servicemarkedssjef
-
Toyota Bilia:
Servicemarkedssjef, Toyota Seljord
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Moderne fortolkning av legende
Det er ikke vanskelig å se at legendariske Audi Quattro har vært i tankene når E-Legend designet sin EL1.
Karaktertrekkene fra den klassiske Gruppe B rallybilen Audi Sport Quattro er lett gjenkjennelige i bilen fra den tyske startupen E. Så holder de da også til i nabolaget til Audi-byen Ingolstadt.
Det skal forresten bli spennende om de får lov å bruke betegnelsen E-Legend – Peugeot viste jo i 2018 et vakkert konsept med nettopp det navnet.
Som du sikkert har gjettet ut fra betegnelsen ligger det ingen femmer under panseret her, i stedet er bilen drevet av tre elmotorer med en samlet effekt på 600 kilowatt (815 hk).
Det antydes null til hundre på 2,8 sekunder og til 200 på under ti. Toppfarten oppgis til 255 km/t.
Bilen er utstyrt med en batteripakke på 90 kWt som skal gi rekkevidde på omlag 400 kilometer, forutsatt behersket bruk av gasspedalen. Den kan hurtiglades ved 150 kW.
Ønsker du å ta den helt ut på Nordsløyfa, er situasjonen en helt annen – der har du ifølge E-Legend strøm nok til minst to runder, eller drøyt 40 km.
Bilen har en oppgitt vekt på 1680 kg som er lett for en elbil med så stor batteripakke og er på nivå med for eksempel en Ford Mustang. Den moderate vekten skyldes bruk av CFRP karbonfiber-forsterket plast) i så vel eksteriør som interiør.
Som vi ser av det ene interiørbildet er bilen også ribbet for alt unødvendig for å holde vekten under kontroll. Utvendig speilhus er erstattet av kameraer og skjermer – et bidrag til økt aerodynamikk.
Selskapet planlegger å håndbygge 30 biler – hver med en prislapp på 890.000 euro. Etter hvert som pengene strømmer inn, planlegger de å supplere med flere modeller med betegnelser EL2 og EL3.
Planen er å ha klar en prototyp av EL1 en gang i 2022.