-
Auto 8-8 Imaas:
Salgsleder / Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger
-
Borgar Kittilsen Verksted AS:
Bilskadereparatør
-
Team Verksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Gran:
Garantiansvarlig
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
-
Kverneland Bil AS:
Salgssjef Ford Nyttekjøretøy
-
Møller Bil Skadesenter Romerike:
Skadeleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
NAF Senter Dal:
Senterleder
-
Fremtind:
Teknisk rådgiver / skadeinspektør
-
Motorpool Handel AS:
Kunderådgiver / Service advisor
-
Bertel O. Steen:
Innkjøper bruktbil
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Oslo
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Drammen
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Tønsberg
-
Harald A. Møller:
Produktspesialist Tilbehør
-
Toyota Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
BIR Husholdning AS:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Gromstad Auto AS:
Billakkerer
-
Gromstad Auto AS:
Bilmekaniker Audi
-
Tide Verksted AS:
Bilmekaniker
-
Hønefoss Bil AS:
Bilmekaniker, Tekniker
-
Keyloop AS:
Area Sales Manager, Norway
-
Volmax AS:
Oppretter / karosserimedarbeider
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
Modus til Norge i april
Renault har bestemt seg. Modus skal lanseres i Norge, og i april er de første bilene i landet. Prisene vil starte på 180.000 kroner. En annerledes bil med høy sittestilling og verdens minste MPV.
Det er i 2006 Renault lanserer den nye Clio. Det blir en ordinær småbil – og ikke på langt nær så annerledes som Modus. En av de virkelig fine og ikke minst praktiske detaljene i Modus, er at baksetet lett kan flyttes fram og tilbake. Må baksetet brukes, blir bagasjeplassen minimal – men skal bilen brukes som toseter, er det meget stort bagasjerom. Det er mulig å fjerne baksetet og bakseteryggen er delt og kan lett klappes ned. I baksetet er det innredning for barn og bilen har standard feste for Isofix barnesete.
Høy sittestilling
Mange liker å sette seg rett INN i bilen – ikke NED i setene. Modus har høy sittestilling og man kommer meget lett inn og ut av setene. Det er høy sittestilling som i en MPV – og det setter mange med dårlig rygg stor pris på. Det er god plass mellom rattet og beina og de midtstilte instrumentene er lette å lese. Bilen er spartansk utstyrt – men den kan bl.a. leveres med store soltak.
Det er fire store sidedører og det setter de mange som må feste barn i barnesetene meget stor pris på. Det er litt av et mas å få barna inn og ut av baksetet – festet forsvarlig i barnesetet og derfor er det viktig med god plass og stor takhøyde, ikke minst bak. Det har Modus og må sammen med Toyota Yaris være best i klassen.
Modus leveres med tre alternative bensinmotorer med 16-ventilers teknikk på 1,2/75hk, 1,4/98hk og 1,6/113hk samt dieselalternativer på 1,5/65hk og 1,5/80hk. Nye dieselmotorer vil bli presentert i nær fremtid. 5-trinns manuell gearkasse blir standard, og 1,6-liters utgaven kan leveres med automatkasse.
Modus er første Renault bygget på Renault-Nissan-alliansens nye B-plattform, og er utstyrt med et veldimensjonert ABS-EBD bremsesystem fra Bosch, neste generasjon EPS med anti-understyring og dekktrykk monitor. Den kan også skryte av et rikholdig utvalg ekstrautstyr på sikkerhetsfronten med se-rundt-svingen-lys, doble xenon-lys og automatisk avstandsholder.
Modus blir produsert ved Renaults fabrikk i Valladolid i Spania. Modus er blitt en meget stor suksess i Europa. Den er kort og stutt – med mye plass – lettkjørt og med høy sittestilling.
Renault Modus Authentique 1.2 16v 5 dører
- Pris: ca kr 180.000,- (introduseres i Norge i april)
- Motor: 4-sylindret rekkemotor.
1149 ccm.
55 kW (75 hk) v/5500 o/min.
105 Nm v/4250 o/min. - Mål og vekt: LxBxH: 379 x 171 x 158 cm.
Akselavstand: 248,2 cm.
Egenvekt m/fører: 1120 kg.. - Dekk:155R 65 15
- Bagasjerom: opp til 621 liter (VDA).
- Tankvolum: 49 liter.
5 stjerner EuroNCAP. - Aks. 0 - 100 km/t: 13,5 sek.
- Toppfart:163 km/t.
- Forbruk blandet kjøring: ca 0,50 l/mil.
- CO2-utslipp: 145 g/km.