-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
DNB Bank ASA:
Bruktbilselger
-
Bilia Norge AS:
KAM Volvo & XPENG
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Nano for GenX
Man kan vanskelig si at Tatas sensasjonelle Nano ble noen sensasjonell suksess. Nå kommer en facelift – eller heller hekk-lift.
Den største nyheten på den lille Tata Nano er nemlig at nå har den fått en hel bakdør som øker bagasjevolumet til 110 liter og som gjør bilen enda litt mer byvennlig.
Det var jo et byalternativ til tohjulinger den opprinnelig ble markedsført som, så egentlig er det rart at det har tatt så lang tid å la kundene få muligheter for grei innlasting på supermarked-parkeringsplassen.
Nano debuterte i New Delhi i 2008 og kom, forholdsvis forsinket, på markedet året etter.
Kjempehype, den vakte oppsikt over hele verden – en brukbar bil til 2.500 dollar. Det var ingen som trodde det ville være mulig.
Ikke kundene heller, åpenbart. Tata bygde en kjempefabrikk med kapasitet på 250.000 biler i året. Det tilsvarer ti prosent av Indias totale nybilmarked. I dag utnyttes den til mindre enn 25 prosent av kapasiteten.
På denne tiden i fjor strupet de produksjonen enda mer, for eksempel var det ikke lenger snakk om å bygge biler uten servostyring. Og man forsøkte å bli kvitt alle overliggerne ved å gjøre dem om til en spesialutgave de kalte Twist.
Og nå er det endelig alvor igjen, med den nye versjonen som de har døpt Nano GenX.
I tillegg til tredjedøren der bak, vil den også kunne leveres med en fem-trinns robotisert kasse fra Magneti Marelli. Og selvfølgelig nye farger og nye interiører og alt som hører med i en midt-i-livet operasjon.
Dessuten har den fått en 24-liters bensintank, den gamle var på 15. Det burde holde en stund, forbruket er oppgitt til 0,22 l/mil. Og det dreier seg ikke om noe hybrid-måle-tricks.
Billig er den fremdeles, men det er nok sånn at for tiden er det Jaguar og Land Rover som subsidierer Tata.