-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Nissan ICC
Når teknologien overtar - den tiden er nærmere enn vi aner. Nissan Primera viser at avanserte styringssystemer ikke bare hører hjemme i luksusbiler.

Først publisert i BIL 9 - 2002.
I Primera har Nissan satset tungt på teknologi, og på teknologi som syns og som sjåføren kan bruke aktivt. Den store skjermen som er standard i Primera, og som i Tekna og Acenta gjengir farger, brukes for å gi informasjon og gjør det mulig å styre klimaanlegget, radioen og navigasjonsanlegget, samtidig som det også viser bilder fra ryggekameraet som er standard i Tekna og Acenta.
Primera er alene om å ha dette systemet i mellomklassen. Men Nissan går et skritt videre og Primera kan også leveres med det de kaller ICC, som betyr intelligent cruisekontroll. ICC er en tradisjonell cruisekontroll som er komplettert med en avstandsføler. Ved hjelp av tre avstandsinnstillinger kan du bestemme hvor nærme forankjørende du vil tillate bilen å kjøre når du kjører med cruisekontrollen.
ICC fungerer faktisk meget godt. Kjører du med cruisekontroll og når igjen en bil, vil ICC automatisk redusere hastigheten slik at du holder tilnærmet konstant avstand til forankjørende. I biler med automatgear eller CVT vil den også bruke gearkassen aktivt og bruke et lavere gear og motorbremsen for å redusere hastigheten. Er ikke det tilstrekkelig vil bilens bremsesystem aktiveres. Ved kraftige hastighetsreduksjoner vil sjåføren advares i form av et lydsignal som ganske enkelt betyr – nå bør du overta kontrollen selv.
ICC er ikke gratis, men prisen er overkommelig. En Primera 2.0 CVT stasjonsvogn blir 12.000 kroner dyrere med ICC, men da er også ESP inkludert. For den som vil ha den elektronisk mest avanserte mellomklassebilen er det et overkommelig pristillegg og viser at fremtiden er nærmere enn de fleste tror.