-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Nissan Primera 1.9 dCi: En skikkelig oppstrammer
Interiøret, og ikke minst kjøreegenskapene, har fått et markert løft i Primera.

Først publisert i BIL 11 - 2004.
Det er i interiøret vi finner de fleste endringene i den nye Nissan Primera som ble lansert midt i september. Mest iøynefallende er det nye, digitale instrumentpanelet. Det er fortsatt midtplassert, noe vi fortsatt synes er uvant og upraktisk, men instrumentene er betydelig mer lettleste enn tidligere. Det gjør heller ikke noe at instrumentpanelet er blitt penere enn det var. Det karakteristiske bryterpanelet på midtkonsollen kjenner vi igjen, men informasjonsskjermen har fått nytt utseende og ny og mer lettfattelig grafikk. Samtidig gir ryggekameraet nå fargebilde i stedet for sort/hvitt.
Likevel er det under skallet vi finner den kanskje viktigste oppgraderingen, her har konstruktørene lagt ned mye arbeid for å løfte kjøreegenskapene til – nesten – gamle høyder. Først og fremst er det fjæringen foran som har blitt strammet opp samtidig som styringskarakteristikken er endret og stabilisatorstagene både foran og bak er endret. Dermed har Primera blitt mer stabil, støyen er redusert og styreresponsen er bedre.
Primera tilbys med bensinmotorer med 1,6-, 1,8- og 2,0-liters volum og 1,9-liters dieselmotor. Sistnevnte er kombinert med sekstrinns gearkasse. De tre karosseriutgavene sedan, kombi og stasjonsvogn har lik pris innenfor hver av de tre utstyrsnivåene.
Nissan Primera 1.9 dCi st.vogn
Pris, basis: kr. 289.900,-
Pris, prøvekjørt bil: 314.900,-
Motor: 4-sylindret dieselmotor. 1870 ccm. 88 kW (120 hk) v/4000 o/min. 270 Nm v/2000 o/min.
Mål og vekt: LxBxH: 467 x 176 x 148 cm. Akselavstand: 268 cm. Egenvekt m/fører: 1514 kg. Tillatt totalvekt: 1940 kg.
Dekk: 195/65UR15.
Bagasjerom: 505-1670 liter (VDA).
Tankvolum: 62 liter.
Aks. 0 - 100 km/t: 11,1 sek
Toppfart: 195 km/t
Forbruk blandet kjøring: 0,57 l/mil
CO2-utslipp: 151 g/km