-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Nissan Primera 1.9 dCi: En skikkelig oppstrammer
Interiøret, og ikke minst kjøreegenskapene, har fått et markert løft i Primera.
Først publisert i BIL 11 - 2004.
Det er i interiøret vi finner de fleste endringene i den nye Nissan Primera som ble lansert midt i september. Mest iøynefallende er det nye, digitale instrumentpanelet. Det er fortsatt midtplassert, noe vi fortsatt synes er uvant og upraktisk, men instrumentene er betydelig mer lettleste enn tidligere. Det gjør heller ikke noe at instrumentpanelet er blitt penere enn det var. Det karakteristiske bryterpanelet på midtkonsollen kjenner vi igjen, men informasjonsskjermen har fått nytt utseende og ny og mer lettfattelig grafikk. Samtidig gir ryggekameraet nå fargebilde i stedet for sort/hvitt.
Likevel er det under skallet vi finner den kanskje viktigste oppgraderingen, her har konstruktørene lagt ned mye arbeid for å løfte kjøreegenskapene til – nesten – gamle høyder. Først og fremst er det fjæringen foran som har blitt strammet opp samtidig som styringskarakteristikken er endret og stabilisatorstagene både foran og bak er endret. Dermed har Primera blitt mer stabil, støyen er redusert og styreresponsen er bedre.
Primera tilbys med bensinmotorer med 1,6-, 1,8- og 2,0-liters volum og 1,9-liters dieselmotor. Sistnevnte er kombinert med sekstrinns gearkasse. De tre karosseriutgavene sedan, kombi og stasjonsvogn har lik pris innenfor hver av de tre utstyrsnivåene.
Nissan Primera 1.9 dCi st.vogn
Pris, basis: kr. 289.900,-
Pris, prøvekjørt bil: 314.900,-
Motor: 4-sylindret dieselmotor. 1870 ccm. 88 kW (120 hk) v/4000 o/min. 270 Nm v/2000 o/min.
Mål og vekt: LxBxH: 467 x 176 x 148 cm. Akselavstand: 268 cm. Egenvekt m/fører: 1514 kg. Tillatt totalvekt: 1940 kg.
Dekk: 195/65UR15.
Bagasjerom: 505-1670 liter (VDA).
Tankvolum: 62 liter.
Aks. 0 - 100 km/t: 11,1 sek
Toppfart: 195 km/t
Forbruk blandet kjøring: 0,57 l/mil
CO2-utslipp: 151 g/km