-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Storebrand:
Biltekniske konsulenter/takstmann
-
Werksta:
Verkstedleder
-
Møller Bil Orkdal:
Bruktbilsjef
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Motor Forum AS, Larvik:
Daglig leder
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Ny limo for Putin
En ny limousine for president Putin er under utvikling, men den russiske presidenten får ikke like eksklusivt kjøretøy som den amerikanske.
Det er omtrent et halvt år siden vi presenterte spionbilder av Trumps nye kjøretøy, og nå viser det seg at russiske Kortezh også er i ferd med å utvikle en ny limo av det mest eksklusive slaget. Putin har gitt klart uttrykk for at han ønsker seg noe "hjemmelaget".
Like eksklusiv som The Beast blir den imidlertid ikke, her skal det bygges 5000 eksemplarer i forskjellige karosseriformer som sedan (den på bildene), strukket limousine, SUV og minivan. Vi kan nok trygt anta at russerne har hentet inspirasjon fra både Rolls-Royce Phantom og Bentley Bentayga.
Det betyr at mange av de rikeste russerne kan skaffe seg en ekte president-limo.
De første 200 bilene skal rulle av samlebåndet i løpet av 2017, men produksjonen skal etter planen fortsette frem til 2020. Vi kan vel trygt anta at Putin står aller fremst i køen.
Porsche er involvert i utvikling av motoren, og Kortezh antydet tidlig at bilen skal utstyres med en turbomatet V12. Her er tydeligvis utslipp underordnet, men V8 kan blir et alternativ for de som klarer seg med litt mindre muskler eller ønsker et grønnere alternativ.
Patenttegningene gir en grei indikasjon på hvordan de ferdige bilene vil se ut. Testmodellene er jo rimelig bra polstret så de skal være minst mulig gjenkjennelige.