-
Møller Bil AS:
Forhandlerutvikler
-
Berg Auto AS:
PKK-kontrollør i Bærum
-
Birger N. Haug:
Servicemarkedsdirektør
-
Motor Forum AS, Asker & Bærum:
Daglig leder
-
Møller Bil Bruktbilsenter Bergen:
Salgssjef bruktbil
-
Subaru Norge AS:
Teknisk leder - Subaru Norge AS
-
Norwegian Mobility Group AS:
Markedsansvarlig
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger
-
Mazda Motor Norge:
Servicemarkedsspesialist
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Takserer
-
Møller Bil Haugesund:
PKK-kontrollør
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Bilskadereparatør og billakkerer
-
Møller Bil Skadesenter Bergen:
Bilskadereparatør, bilmekaniker, billakkerer
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Norwegian Mobility Group AS:
Produktsjef
-
Toyota Haugesund AS:
Verkstedsleder
-
Birger N. Haug Oslo:
Nybilselger
-
Toyota Bilia AS:
Salgssjef
-
Continental Dekk Norge AS:
Key Account Manager
-
Mitt dekkhotell Røa AS:
Kundemottaker
-
Bertel O. Steen Innlandet AS, Lillehammer:
Bilmekaniker
-
Bolest AS:
Servicetekniker
-
Team Verksted AS:
Lakkerer
-
Automateriell AS:
Servicetekniker i Oslo - Oslo Nord og Østfold
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Daglig leder
-
RSA BIL Oslo:
Selger nybil BYD
-
Birger N. Haug AS:
Teamleder mekanisk verksted
-
Gundersen Bilservice A/S:
Biloppretter/ Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Proffmarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef - Ryen
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Fornebu
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Ryen
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Porsche Center Gardermoen:
Servicerådgiver
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
INTAKT Bilskade:
Billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Bilskadereparatør
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker/Tekniker
-
Bertel O. Steen Telemark:
Plassjef
-
Birger N. Haug AS:
Nybilselger - Asker og Bærum
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Ny superbil: Saleen
Vi har hørt om amerikanske superbiler før også. Vector for eksempel. Hvor er den nå? Og hvor vil Saleen S7 være om fem år? La oss håpe at de glade optimistene er med fremdeles.

Men i tillegg har man lurt inn en italiensk dag i nærheten, der man finner alt fra Ferrarier som faktisk blir kjørt, 204 ccm Ducatier, gamle Fiat 500 i Federal-utgave og Lamborghini-traktorer. Den er vanvittig morsom.
Og så har man de historiske racene på Monterey der en av verdens festligste baner stort sett blir misbrukt av folk som kjører juvelene sine som en parade. Strengt forbudt med forbikjøring!
Saleen S7 ble presentert i Monterey. Og den passet vel best på en racerbane- 7 liters V8-blokk på Ford-basis med 550 hester antyder interessante prestasjoner. 320 km/t og marktrykk høyere enn bilens vekt fra 260 km/t og oppover.
Saleen er ikke et helt ukjent navn for dem som følger amerikansk racing. På fabrikken i Irvine, California har de både bygd rene racerbiler og bygget om gatebiler til bomber. S7 er full av moderne materialer, selv karosseriet er kullfiber-basert bakt i egen autoklav, for eksempel. Og masse av de små detaljene, ventiler for eksempel, eller små klips, er lagd på egne CNC-maskiner, som Saleen også har designet og bygget. Beryllium eller titan er heller ikke spesielt ukjente materialer.
Ray Mollock Ltd, som har bygget racerbiler i England i en mannsalder, har vært konsulenter ved utviklingen av bilen, og en aero-spesialist som heter Phil Frank har konstruert karosseriet mer enn han har designet det. Aerodynamiske egenskaper er ganske viktige når det begynner å gå fort.
Den har tatt noen blader ut av McLaren-F1-boken. Dørene åpnes dramatisk skrått oppover. Et spesial-designet, lav-vekt CD/radio-sett er inkludert. Det følger med spesialsydd bagasje som også inkluderer et golfklubbe-sett. Interiøret er kledd med spesialbarbert Conolly-skinn – man skal jo spare vekt. Bakspeilet er for øvrig levende video, en over McLaren.
Bilen er foreløpig sertifisert for USA og England, Japan kommer, og Steve Saleen har tatt peiling på å produsere 3-400 stykker de neste fire årene.
Av Jon Winding-Sørensen – Bilnorge.no