Skoda Vision RS
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Skoda Vision RS
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Skoda Vision RS
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Skoda Vision RS
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Skoda Vision RS
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Skoda Vision RS
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Skoda Vision RS
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Skoda Vision RS
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Skoda Vision RS
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Skoda Vision RS
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Skoda Vision RS
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Skoda Vision RS
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Skoda Vision RS
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Skoda Vision RS
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Skoda Vision RS
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Skoda Vision RS
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Skoda Vision RS
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Skoda Vision RS
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Skoda Vision RS
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Skoda Vision RS
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Skoda Vision RS
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Skoda Vision RS
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Skoda Vision RS
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Skoda Vision RS
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Skoda Vision RS
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Skoda Vision RS
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Skoda Vision RS
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Skoda Vision RS
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Skoda Vision RS
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Skoda Vision RS
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Skoda Vision RS
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Skoda Vision RS
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Skoda Vision RS
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Skoda Vision RS
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Skoda Vision RS
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Skoda Vision RS
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Skoda Vision RS
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Skoda Vision RS
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Skoda Vision RS
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Skoda Vision RS
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Skoda Vision RS
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Skoda Vision RS
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Skoda Vision RS
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Skoda Vision RS
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Skoda Vision RS
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Skoda Vision RS
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Skoda Vision RS
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Skoda Vision RS
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Skoda Vision RS
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Skoda Vision RS
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Skoda Vision RS
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Skoda Kodiaq RS

Skoda Kodiaq RS

Skoda Kodiaq RS

Skoda Kodiaq RS

Skoda Kodiaq RS

Skoda Kodiaq RS

Skoda Kodiaq RS

Skoda Kodiaq RS

Skoda Kodiaq RS

Skoda Kodiaq RS

Skoda Kodiaq RS

Skoda Kodiaq RS

Skoda Kodiaq RS

Skoda Kodiaq RS

Skoda Kodiaq RS

Skoda Kodiaq RS

Skoda Kodiaq RS

Skoda Kodiaq RS

Skoda Kodiaq RS

Skoda Kodiaq RS

Skoda Kodiaq RS

Skoda Kodiaq RS

Skoda på flere fronter

Med Vision RS gir Skoda oss et hint om designretningen for neste generasjon Rapid, men også om en elektrisk fremtid. Samtidig viser de sin første SUV i RS-innpakning.

Publisert Sist oppdatert

Ifølge Skoda er Vision RS et eksempel på hvordan en fremtidig RS-modell kan se ut, men den staker også ut retningen for en ny kompaktmodell.

Den kombinerer Skodas sportslige gener med miljøhensyn ved å benytte resirkulert karbonfiber og naturlige materialer.

I tillegg til karbonfiber, et velkjent materiale innen motorsport, preges interiøret av tsjekkisk krystall.

Drivlinjen er en ladbar hybrid som kombinerer en 1,5-liters bensinmotor på 150 hester med en elmotor på 75 kW (102 hk) til en samlet effekt på 245 hestekrefter – mer enn nok til å gi lystige egenskaper i en småbil.

Men selvsagt er miljøet vel ivaretatt – den kan skilte med CO2-utslipp på 33 gram per kilometer og kan tilbakelegge en distanse på 74 kilometer på ren eldrift.

Med Kodiaq RS presenterer Skoda sin første SUV med RS-logo. Dieselmotoren yter 240 hestekrefter, og en rundetid rundt Nordsløyfa på 9 minutter og 29,84 sekunder er intet mindre enn imponerende for en 7-seters SUV.

RS-detaljer som spesielle støtfangere og detaljer i sort høyglans, blant annet grillen, vindusrammene og speilhusene, skiller den fra sine mer ordinære søsken.

Blant standardutstyret inngår firehjulsdrift, full-LED hovedlys, adaptivt chassis og progressiv styring. Interiøret følger opp det sportslige temaet med sportsseter i perforert Alcantara, karbon-skinn – hva nå det måtte være – og virtuell cockpit.

I tillegg viser Skoda Karoq i Scout og SportLine utførelser.

Powered by Labrador CMS