-
Møller Bil Trondheim:
Nyttekjøretøyselger
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilmekaniker og PKK kontrollør
-
Werksta Bergen Fana:
Bilskadereparatør
-
Werksta Bergen Fana:
Billakkerer
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Werksta Kristiansand:
Bilskadereparatør
-
Bilia X:
Plassjef, XPENG Lørenskog
-
Toyota Sarpsborg og Halden:
Salgskonsulent
-
Hedin Performance Cars:
Servicemarkedsleder
-
Hedin Performance Cars:
Servicerådgiver
-
Hedin Performance Cars:
Delelagerekspeditør
-
Møller Bil Ensjø - Møller Bil Etterstad:
Bilmekanikere og fagteknikere
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Hjulutrustningsarbeider/ mekaniker
-
Møller Bil Gjøvik:
Fagtekniker
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Bilglassmontør
-
Møller Bil AS:
Bruktbilselger
-
Namdal Bilskade AS:
Bilskadereparatør
-
NAF Senter Bergen:
Bilmekaniker
-
RSA BIL Trondheim:
Selger nybil BYD
-
Bauda AS:
Daglig leder
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
Team Verksted AS:
Varebilmekaniker og lastebilmekaniker
-
Tyretrust Norge AS:
Key Account Manager -Salgsansvarlig
-
Bilia Norge:
Bruktbilsjef, Hamar
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Selger Mercedes-Benz nyttekjøretøy
-
Harald A. Møller AS:
Teknisk instruktør
-
Lexus Fredrikstad:
Salgskonsulent
-
MAN Truck & Bus:
Salgskonsulent Trucks
-
MAN Truck & Bus:
Key Account Manager
-
Motortechnik:
Kundemottaker og Bilmekaniker
-
Porsche Center Oslo:
Selger nye Porsche
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Ny Renault – ingen Norgesbil
Renault har i dag presentert sin nye storsatsing i SUV-segmentet. Drivlinjene gjør dessverre Kadjar-erstatteren lite aktuell for Norge.
Riktignok presenterer Renault sin nye Austral som «elektrifisert», men det betyr ikke elbil og heller ikke ladbar hybrid. Her er det kun snakk om en «selvladende» og et par milde hybrider. Det holder i en rekke europeiske land, men ikke i Norge.
Bilen er bygget på det Renault betegner som tredje generasjons CMF-CD plattform, og denne skal etter hvert benyttes av en rekke kommende modeller fra Nissan Renault Mitsubishi Alliancen.
Interiøret er moderne med en Open R-skjerm som kombinerer et 12,3-tommers instrumentdisplay med en 12-tommers vertikal infotainment-skjerm. I tillegg har bilen et 9,3-tommers head-up-display som speiles i frontruta.
Mens produsenter flest kappes om vegane og resirkulerte interiører, holder Renault fast ved det tradisjonelle også her. De skryter av ekte tømmer og skinn, Alcantara og andre formsydde materialer kombinert med lakkerte detaljer i sort høyglans og matt krom.
God innvendig plass skal sørge for komfort for voksne også i baksetet som kan deles 1/3-2/3. Setene er montert på skinner så de kan skyves individuelt i lengderetningen.
Bagasjerommet har med setene i bakerste posisjon en kapasitet på 500 liter som øker til 575 liter når de skyves til fremste posisjon og til 1525 liter når de legges ned.
Austral E-Tech er den selsvadende hybriden og den kombinerer en 1,2-liters tresylindret turbo bensinmotor med en elmotor til en samlet effekt på 200 hestekrefter. I tillegg tilbys milde hybrider med 130, 140 eller 160 hk.
Hybriden har et oppgitt snittforbruk på 0,46 liter på mila, tilsvarende et CO2-utslipp på 105 gram per kilometer.
Renault tilbyr 32 ulike kjøreassistentsystemer til Austral for å øke komfort og sikkerhet, og bilen kan oppdateres gjennom skyen (OTA) mens den står parkert.
De første markeder får tilgang til nye Austral i fjerde kvartal.