-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Oslo Motor Shows beste?
En rekke juryer skal kåre den beste et-eller-annet på Oslo Motor Show. Spør du meg om beste enkeltmannsprestasjon er jeg ikke i tvil: Jan Kåre Tørresdals Drop-tank racer.
Inne i Amcar-hall B blir det bråstopp. Først skjønte jeg ikke hva det var – en slags dragster? Men det var et eller annet med den nederste delen av bilen. Og så så jeg selve karosseriet som lå pent plassert i bakgrunnen.
Men Jan Kåre Tørresdal mener alvor. Han har forresten ment alvor lenge: «Jeg har vel 8 – 9 biler bak meg. En var den gamle politibilen i Haugesund, som jeg bygde opp igjen. Så tro mot originalen at jeg til og med fikk offentlighetens tillatelse på å bruke politidekalen på bilen. Det hele basert på en Ford F 100 fra 1955, skikkelig sliten.Men den han har bygget nå har egentlig ikke startet som noe som helst, bortsett fra en stolt tradisjon – dels fra fersk etterkrigstid og dels fra noe som ligger 100 år tilbake.Bilen til Tørresdal er bygget etter den klassiske oppskriften. Droptank, chassis-tendenser fra 30- og 40-tallet, men en motor som gjerne vil leke. I dette tilfelle, en smallblock Chevrolet på et sted midt mellom 500 og 600 hester. «Så først blir det kjøring for å sikre lisensen på El Mirage (i California). Så blir det tilbake igjen til høsten for å gjøre Bonneville». Sa jeg at Amcar-klubben er entusiastisk og solidarisk? Den legger vekt på fellesskapet også. En av høsten klubbturer i august tar med seg blant annet Woodward, men høydepunktet blir nok å applaudere Tørresdal og «The Flying Norwegian».Da var farten 289 km/t. Jeg regner med at vår nye Flying Norwegian bedrer den – han har allerede smakt på 250 – uten karosseri – på flystripen på Stord.Og etter Bonneville kan det ble Pendine i England og Fanø i Danmark. Det begynner å bli mange muligheter for å demonstrere klassiske oppskrifter som denne. Og så utrolig bra at det endelig er en med norske farger i dette fargesprakende fellesskapet også.BilNorge.no er til stede på Oslo Motor Show, og alle våre saker herfra finner du her!