-
Auto 8-8 Imaas:
Salgsleder / Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger
-
Borgar Kittilsen Verksted AS:
Bilskadereparatør
-
Team Verksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Gran:
Garantiansvarlig
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
-
Kverneland Bil AS:
Salgssjef Ford Nyttekjøretøy
-
Møller Bil Skadesenter Romerike:
Skadeleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
NAF Senter Dal:
Senterleder
-
Fremtind:
Teknisk rådgiver / skadeinspektør
-
Motorpool Handel AS:
Kunderådgiver / Service advisor
-
Bertel O. Steen:
Innkjøper bruktbil
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Oslo
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Drammen
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Tønsberg
-
Harald A. Møller:
Produktspesialist Tilbehør
-
Toyota Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
BIR Husholdning AS:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Gromstad Auto AS:
Billakkerer
-
Gromstad Auto AS:
Bilmekaniker Audi
-
Tide Verksted AS:
Bilmekaniker
-
Hønefoss Bil AS:
Bilmekaniker, Tekniker
-
Keyloop AS:
Area Sales Manager, Norway
-
Volmax AS:
Oppretter / karosserimedarbeider
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
Oslo Motor Shows beste?
En rekke juryer skal kåre den beste et-eller-annet på Oslo Motor Show. Spør du meg om beste enkeltmannsprestasjon er jeg ikke i tvil: Jan Kåre Tørresdals Drop-tank racer.
Inne i Amcar-hall B blir det bråstopp. Først skjønte jeg ikke hva det var – en slags dragster? Men det var et eller annet med den nederste delen av bilen. Og så så jeg selve karosseriet som lå pent plassert i bakgrunnen.
Men Jan Kåre Tørresdal mener alvor. Han har forresten ment alvor lenge: «Jeg har vel 8 – 9 biler bak meg. En var den gamle politibilen i Haugesund, som jeg bygde opp igjen. Så tro mot originalen at jeg til og med fikk offentlighetens tillatelse på å bruke politidekalen på bilen. Det hele basert på en Ford F 100 fra 1955, skikkelig sliten.Men den han har bygget nå har egentlig ikke startet som noe som helst, bortsett fra en stolt tradisjon – dels fra fersk etterkrigstid og dels fra noe som ligger 100 år tilbake.Bilen til Tørresdal er bygget etter den klassiske oppskriften. Droptank, chassis-tendenser fra 30- og 40-tallet, men en motor som gjerne vil leke. I dette tilfelle, en smallblock Chevrolet på et sted midt mellom 500 og 600 hester. «Så først blir det kjøring for å sikre lisensen på El Mirage (i California). Så blir det tilbake igjen til høsten for å gjøre Bonneville». Sa jeg at Amcar-klubben er entusiastisk og solidarisk? Den legger vekt på fellesskapet også. En av høsten klubbturer i august tar med seg blant annet Woodward, men høydepunktet blir nok å applaudere Tørresdal og «The Flying Norwegian».Da var farten 289 km/t. Jeg regner med at vår nye Flying Norwegian bedrer den – han har allerede smakt på 250 – uten karosseri – på flystripen på Stord.Og etter Bonneville kan det ble Pendine i England og Fanø i Danmark. Det begynner å bli mange muligheter for å demonstrere klassiske oppskrifter som denne. Og så utrolig bra at det endelig er en med norske farger i dette fargesprakende fellesskapet også.BilNorge.no er til stede på Oslo Motor Show, og alle våre saker herfra finner du her!