-
Salgssjef
Volmax AS
-
Mekaniker
Motor Forum AS Romerike
-
Avdelingsleder/Teknisk leder
Last og Tank AS
-
Selger
NDS-Group AS
-
Account Manager
Arval AS
-
Daglig leder
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Økonomi- og administrasjonsansvarlig
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Kundeansvarlig/Key Account Manager
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Bilskadereparatør
Bertel O. Steen Asker og Bærum AS
-
Mekaniker
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilberger
REDGO Norway AS avd Oslo
-
Salgskonsulent Næring
Toyota Romerike AS
-
Salgskonsulent
Porsche Center Son AS
-
Bilkontrollør
NAF senter Mastemyr
-
Innkjøpsansvarlig
Motor Part AS
-
Bilmekaniker
Sør Caravan AS
-
Mekaniker/tekniker
Birger N. Haug AS avd Asker og Bærum
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Gardermoen
-
Oppretter
Volmax
-
Bruktbilselger
Bertel O. Steen Vestfold AS
-
Næringsselger
RøhneSelmer AS
-
Digital innkjøper
Autoproff Norge AS
-
Digital selger
Autoproff Norge AS
-
Mekaniker
Birger N. Haug Oslo
-
Teamleder
Birger N. Haug Oslo
-
Takstmann
AutoIn bilskadesenter AS
Oslo Motor Shows beste?
En rekke juryer skal kåre den beste et-eller-annet på Oslo Motor Show. Spør du meg om beste enkeltmannsprestasjon er jeg ikke i tvil: Jan Kåre Tørresdals Drop-tank racer.
Inne i Amcar-hall B blir det bråstopp. Først skjønte jeg ikke hva det var – en slags dragster? Men det var et eller annet med den nederste delen av bilen. Og så så jeg selve karosseriet som lå pent plassert i bakgrunnen.
Men Jan Kåre Tørresdal mener alvor. Han har forresten ment alvor lenge: «Jeg har vel 8 – 9 biler bak meg. En var den gamle politibilen i Haugesund, som jeg bygde opp igjen. Så tro mot originalen at jeg til og med fikk offentlighetens tillatelse på å bruke politidekalen på bilen. Det hele basert på en Ford F 100 fra 1955, skikkelig sliten.Men den han har bygget nå har egentlig ikke startet som noe som helst, bortsett fra en stolt tradisjon – dels fra fersk etterkrigstid og dels fra noe som ligger 100 år tilbake.Bilen til Tørresdal er bygget etter den klassiske oppskriften. Droptank, chassis-tendenser fra 30- og 40-tallet, men en motor som gjerne vil leke. I dette tilfelle, en smallblock Chevrolet på et sted midt mellom 500 og 600 hester. «Så først blir det kjøring for å sikre lisensen på El Mirage (i California). Så blir det tilbake igjen til høsten for å gjøre Bonneville». Sa jeg at Amcar-klubben er entusiastisk og solidarisk? Den legger vekt på fellesskapet også. En av høsten klubbturer i august tar med seg blant annet Woodward, men høydepunktet blir nok å applaudere Tørresdal og «The Flying Norwegian».Da var farten 289 km/t. Jeg regner med at vår nye Flying Norwegian bedrer den – han har allerede smakt på 250 – uten karosseri – på flystripen på Stord.Og etter Bonneville kan det ble Pendine i England og Fanø i Danmark. Det begynner å bli mange muligheter for å demonstrere klassiske oppskrifter som denne. Og så utrolig bra at det endelig er en med norske farger i dette fargesprakende fellesskapet også.BilNorge.no er til stede på Oslo Motor Show, og alle våre saker herfra finner du her!