-
Motor Forum Oslo AS:
Operativ Salgsleder Nybil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
TotalEnergies:
Distriktansvarlig / Sales Representativ
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Nardo Bil Ålesund AS:
Servicemarkedsleder
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Sales
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Albjerk Bil Ringerike AS:
Salgsleder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
Øko-Panamera til Beijing
Når bilutstillingen i Beijing åpner i april, er Porsche på plass med økonomiutgaven av Panamera. Men fortsatt blir den en uoppnåelig drøm for de fleste av oss.
Mens Panamera hittil bare har vært tilgjengelig med V8-motorer, med og uten turbo, kommer nå to nye V6-utgaver – Panamera og Panamera 4. Sistnevnte, som betegnelsen antyder, med firehjulsdrift mens Panamera har drift på bakhjulene.
LES: Vår prøvekjøring av Porsce Panamera
De nye innstegsmodellene er utstyrt med en skreddersydd 3,6-liters V6 med 90 graders åpning mellom sylinderrekkene. Den byr på 300 hk og et maks dreiemoment på 400 Nm.
Og selv om Porsche er mer opptatt av å fokusere på forbruk enn ytelser i denne saken, er jeg sikker på at akselerasjon og toppfart vil dekke behovet for de fleste.
Siden Porsche også må tenke utslipp, beretter de at en ny Panamera, utstyrt med PDK girkasse og Audo Start Stop, skal klare seg med et snittforbruk på 0,93 liter på mila. Med firehjulsdrift øker forbruket til 0,93 l/mil.
Men selvsagt er de nye modellene utstyrt med sjel og kjøreglede i rikelig monn – det forplikter jo å bære en Porsche-logo. Sammenlignet med den V8-motoriserte Panamera S, er vekten redusert med 30 kg på V6-utgaven.
De nye Panamera-utgavene debuterer på Beijing-utstillingen den 23. april, og påfølgende måned er de på plass hos europeiske Porsche-forhandlere.