-
Salgssjef
Volmax AS
-
Mekaniker
Motor Forum AS Romerike
-
Avdelingsleder/Teknisk leder
Last og Tank AS
-
Selger
NDS-Group AS
-
Account Manager
Arval AS
-
Daglig leder
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Økonomi- og administrasjonsansvarlig
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Kundeansvarlig/Key Account Manager
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Bilskadereparatør
Bertel O. Steen Asker og Bærum AS
-
Mekaniker
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilberger
REDGO Norway AS avd Oslo
-
Salgskonsulent Næring
Toyota Romerike AS
-
Salgskonsulent
Porsche Center Son AS
-
Bilkontrollør
NAF senter Mastemyr
-
Innkjøpsansvarlig
Motor Part AS
-
Bilmekaniker
Sør Caravan AS
-
Mekaniker/tekniker
Birger N. Haug AS avd Asker og Bærum
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Gardermoen
-
Oppretter
Volmax
-
Bruktbilselger
Bertel O. Steen Vestfold AS
-
Næringsselger
RøhneSelmer AS
-
Digital innkjøper
Autoproff Norge AS
-
Digital selger
Autoproff Norge AS
-
Mekaniker
Birger N. Haug Oslo
-
Teamleder
Birger N. Haug Oslo
-
Takstmann
AutoIn bilskadesenter AS
Øko-Panamera til Beijing
Når bilutstillingen i Beijing åpner i april, er Porsche på plass med økonomiutgaven av Panamera. Men fortsatt blir den en uoppnåelig drøm for de fleste av oss.
Mens Panamera hittil bare har vært tilgjengelig med V8-motorer, med og uten turbo, kommer nå to nye V6-utgaver – Panamera og Panamera 4. Sistnevnte, som betegnelsen antyder, med firehjulsdrift mens Panamera har drift på bakhjulene.
LES: Vår prøvekjøring av Porsce Panamera
De nye innstegsmodellene er utstyrt med en skreddersydd 3,6-liters V6 med 90 graders åpning mellom sylinderrekkene. Den byr på 300 hk og et maks dreiemoment på 400 Nm.
Og selv om Porsche er mer opptatt av å fokusere på forbruk enn ytelser i denne saken, er jeg sikker på at akselerasjon og toppfart vil dekke behovet for de fleste.
Siden Porsche også må tenke utslipp, beretter de at en ny Panamera, utstyrt med PDK girkasse og Audo Start Stop, skal klare seg med et snittforbruk på 0,93 liter på mila. Med firehjulsdrift øker forbruket til 0,93 l/mil.
Men selvsagt er de nye modellene utstyrt med sjel og kjøreglede i rikelig monn – det forplikter jo å bære en Porsche-logo. Sammenlignet med den V8-motoriserte Panamera S, er vekten redusert med 30 kg på V6-utgaven.
De nye Panamera-utgavene debuterer på Beijing-utstillingen den 23. april, og påfølgende måned er de på plass hos europeiske Porsche-forhandlere.