-
Scania:
Verksmester/teknisk leder
-
DRIVE Mobility:
Teknisk salgsrådgiver
-
Møller Bil Outlet Stor-Oslo:
PDI (Pre-delivery inspector)
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Garanti og logistikk
-
Bertel O. Steen AS:
Salgssjef Mercedes-Benz Minibuss
-
Jensen & Scheele AS:
Plassjef, Jensen & Scheele
-
Jensen & Scheele Bil AS:
Bruktbilansvarlig, Jensen & Scheele
-
Hedin Automotive:
Salgsleder MG
-
RSA Bil:
Plassjef - RSA Bil Tromsø
-
Toyota Asker og Bærum avdeling Rud:
Salgskonsulent nybil
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
På vei mot ny Panamera
Neste generasjon Porsche Panamera skal ikke bare kjøre bra – den skal endelig se bra ut også.
Dette er en tidlig testmodell av det som blir helt ny Porsche Panamera. Porsches femdørs-sedan har vært en utvilsom suksess for merket.
Selv om Porsche-puristene har dratt seg i håret og grått seg i søvne når de tenker på Panamera og Cayenne, må de samtidig huske på at vi kanskje har nettopp de modellene å takke for at merket fortsatt kan lage fantastiske 911, Cayman og Boxster.
Og neste Panamera lover en langt mer spiselig design, i tillegg til de nydelige kjøreegenskapene dagens modell allerede har.
Testbilen på våre bilder er ikke slik Panamera kommer til å se ut i neste generasjon, men det som kalles en «test mule» - testmuldyr, ettersom den kombinerer teknologi og drivverk fra én modell, i kroppen til en annen.
Men i motsetning til dyret muldyr skal denne testbilen i aller høyeste grad utvikle seg videre, og være far til det som til syvende og sist blir en ferdig modell.
Hvordan vil den se ut?
Grunnlaget for den nye Panameraens design finner vi i Porsches egen Sport Turismo konseptbil, en bil de viste frem i 2012.
Fronten vil bli glattere og mer i tråd med Porsches øvrige modeller, og låner de fire kjørelysene i hovedlykten fra blant annet hyperbilen 918.
Bakfra kommer Panamera til å få smale, elegante baklykter og en hekk som jevnt over er langt lettere å se på enn dagens bakende.
At dagens Panamera ikke vil gå i historiebøkene under kategorien «designperler» er det mange som er enig om – til og med hos Porsche.
- Det har blitt gjort noen feil, og vi skal gjøre det bedre. Designen kunne vært bedre, har Porsche-direktør Michael Mauer selv sagt.
- Den nye vil se annerledes ut, den vil se bedre ut, men du vil kunne se at det er en Panamera, sa Mauer.
Det kan bety at Porsche ikke velger å gå for Shooting Brake-fasongen til Sport Turismo, men heller en skrånende bakluke à la det Panamera har i dag.
Hva med drivverk og motorer?
Under innpakningen vil en ny plattform få utfolde seg. MSB-plattformen (Modularer Standardantrieb-Baukasten på tysk) skal også være grunnlaget for ny Audi A8, Bentley Continental og kanskje til og med neste 911 – men selvsagt i kraftig modifisert form. Den skal fortsatt ha motoren hengende bak bakakselen.
Vekten skal jevnt over reduseres med opp mot 100 kilo, men det betyr fortsatt ikke at Panamera blir noen lettvekter.
Dagens modell kommer blant annet med en plugg-inn-hybrid-løsning – det vil den nye også kunne tilbys med. Ellers er det V6 og V8 som gjelder, bensin og diesel, og turboer både her og der.
Når kan jeg kjøre den?
Sannsynligvis ikke før i 2017, men er vi heldig kan vi se muldyrets ferdige avkom i 2016.