-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Pongo AS:
Konsernsjef
-
Bilia X:
Salgsdirektør, Xpeng
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
-
Albjerk Bil Drammen:
Daglig leder
-
Albjerk Bil Drammen:
Servicemarkedsleder
-
Albjerk Bil Drammen:
Tekniker
-
Rental Group Mobility AS:
Key Account Manager
-
Werksta Norge:
Verkstedleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
Fiat fortsetter Multipla-veien
At Fiat skulle dukke opp på Paris-utstillingen med en flunkende ny en var uventet. Men at de, når de først kommer med noe uventet, gjør den til noe helt for seg selv, er kanskje ikke fullt så uventet. Etter Multipla i produksjon og Exobasic som prototype er vi vant til uvanlig fra Torino.
Fem seter nøyer denne seg med, Multipla har som kjent plass til seks. Men til gjengjeld byr Doblò på 750 liters bagasjevolum opp til seterygg-høyde. Rekord i denne klassen? Og med baksetene foldet har vi 3000 liter tilgjengelig. Enda mer, forresten i en kommende utgave som skal hete Doblò Cargo, som navnet sier: en varebilutgave med høyt tak. Massevis av praktiske interiør-detaljer også, lagringsplasser overalt, til og med i taket. Spesiell luke bakerst på taket slik at man kan frakte virkelig lange kolli. Innvendig stativer til å feste syklene på. Og så videre. Praktisk.
Enorme vindusflate og høye seter gjør den like luftig som en Multipla, et utvendig skall som gjør den ganske robust mot småskader og 26 forskjellige karosseri- og utstyrsvarianter, med tre eller fire eller fem dører der sidedørene også kan fås som 70 cm brede skyvedører.
Det er hyggelig at Multipla har blitt en såpass stor suksess at Fiat har fått mot til å fortsette langs med noen ganske originale oppskrifter.
Av Jon Winding-Sørensen – Bilnorge.no