-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Fiat fortsetter Multipla-veien
At Fiat skulle dukke opp på Paris-utstillingen med en flunkende ny en var uventet. Men at de, når de først kommer med noe uventet, gjør den til noe helt for seg selv, er kanskje ikke fullt så uventet. Etter Multipla i produksjon og Exobasic som prototype er vi vant til uvanlig fra Torino.

Fem seter nøyer denne seg med, Multipla har som kjent plass til seks. Men til gjengjeld byr Doblò på 750 liters bagasjevolum opp til seterygg-høyde. Rekord i denne klassen? Og med baksetene foldet har vi 3000 liter tilgjengelig. Enda mer, forresten i en kommende utgave som skal hete Doblò Cargo, som navnet sier: en varebilutgave med høyt tak. Massevis av praktiske interiør-detaljer også, lagringsplasser overalt, til og med i taket. Spesiell luke bakerst på taket slik at man kan frakte virkelig lange kolli. Innvendig stativer til å feste syklene på. Og så videre. Praktisk.
Enorme vindusflate og høye seter gjør den like luftig som en Multipla, et utvendig skall som gjør den ganske robust mot småskader og 26 forskjellige karosseri- og utstyrsvarianter, med tre eller fire eller fem dører der sidedørene også kan fås som 70 cm brede skyvedører.
Det er hyggelig at Multipla har blitt en såpass stor suksess at Fiat har fått mot til å fortsette langs med noen ganske originale oppskrifter.
Av Jon Winding-Sørensen – Bilnorge.no