-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Pongo AS:
Konsernsjef
-
Bilia X:
Salgsdirektør, Xpeng
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
-
Albjerk Bil Drammen:
Daglig leder
-
Albjerk Bil Drammen:
Servicemarkedsleder
-
Albjerk Bil Drammen:
Tekniker
-
Rental Group Mobility AS:
Key Account Manager
-
Werksta Norge:
Verkstedleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
Moteklær på hjul
De av dere som husker litt Formel 1 vil kjenne Ligier-navnet. Guy Ligier, tidligere racerkjører, så eier av et F1-team som han etter hvert solgte til Alain Prost og nå – det er det kanskje også noen som vet – produsent av heftige, moteriktige mikrobiler. Hans siste, på Paris-utstillingen, var designet av en annen kjempe: Giorgetto Giugiaro.
Ikke fordi den har overlegen dynamikk og fartsegenskaper, den er akkurat like håpløs som fremkomstmoddel som de andre mikroene, men denne ser i hvert fall tøff ut. Giugiaro sa det slik på bilutstillingen: Denne kjører man ikke, man tar den på seg som et stykke mote-tekstil.
Men se for øvrig ikke bort fra at den kan kjøre. En av utgavene har en 505 ccm motor på 15 kW og med trinnløs transmisjon. Den veier bare rundt 300 kg, så den burde da kunne flytte seg. Man snakker om en toppfart på 100 km/t for denne 2,71 meter lange skapningen.
Som du ser av bildene er det designet som er det mest spennende her. Eller sagt på en annen måte, hvis det andre er mer spennende enn denne alu space-frame konstruksjonen med noen karosseriplater av polycarbonat så må det jommen være spenstige saker på innsiden av karosseriet. Giugiaro, som også driver Italdesign, har gått inn for et design som er i nært slektskap med Ducati Monster – Urban Guerilla er det noen som ynder å kalle stilen. Typisk vinterbil for Norden er noe man ikke kaller den stilen.
BeUp kommer i produksjon til våren. I mange land skal den selges av den italienske Piaggio-organisasjonen (Vespa) som Ligier jobber stadig tettere sammen med.
Av Jon Winding-Sørensen - Bilnorge.no