-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Neste konsept-generasjon fra Lancia
For to år siden viste Lancia sin Lybra-konseptbil. Masse praktfulle løsninger, spesielt interiørt, og en bil som helt klart banet veien for den kommende Aurelia (eller hva den skal hete). Kanskje er det nye Nea-konseptet et pekepinn mot den kommende Delta?

Det hele er samlet under slagordet benessere a bordo, - ha det bra om bord. Det samme slagordet som lå under Lybra-konseptet, for øvrig, men der kom det i større grad til uttrykk som ren komfort og interiør-arkitektur. Her er det først og fremst snakk om betjening. Smartcard sentralstyring av alle funksjoner, stemmestyring, radar og video til kjørehjelp, automatisk oppbremsing og unnvikelsesmanøvre, optisk lesing av skilt og veimerking åssåvidere åssåvidere.
Men alt dette her er allikevel forholdsvis enkelt å definere, og så legge inn i bilen. Fremdeles er det imidlertid slik at det virkelig skapende ligger i designavdelingen. Og her synes vi at Mike Robinson, designsjef, og hans unge gjeng, har vært svært dyktige igjen. Ikke mer enn 4,10 meter lang er den noe av det mest elegante som er utgitt i år, spesielt baklysene som nå virkelig er et integrert styling-element sitter som et skudd.
Mike Robinson er en sterk tilhenger av og støtte for de mange spesialkursene i Torino-området, der designere lærer snekkerarbeid, skinnarbeid, modellbygging, kunst-smiing og andre gamle håndverk. Han er overbevist om at slike hands-on kunnskaper kommer alle til gode, selv når de sitter ved macen sin og designer. Det skal bli spennende å se hvilke spor vi kan finne etter slike aktiviteter i Lancias nye Nea.
Av Jon Winding-Sørensen – Bilnorge.no