-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Avkledd Mini-Rolls
Fortsatt er det noen måneder til den skal vises i all offentlighet, men på denne modellen av nye Rolls-Royce Ghost er det ikke mye som er overlatt til fantasien.
Med kallenavn som Baby-Rolls og RR4 er dette en etterlengtet modell hos en engere krats av aristokratiet.
På vårens Genève-utstilling ble den vist som Rolls-Royce 200EX Concept.
Noen uker senere, i Shanghai, avslørte Rolls-Royce-sjefen, Ian Robertson, at den offisielle betegnelsen på bilen blir Ghost – et navn som har lange tradisjoner hos den britiske aristokraten.
Gedigen
Selv om bilen er omtalt som en baby, må den påstanden tas med en stor klype salt. Bilen måler nemlig hele 5,40 meter i lengderetningen og nesten to meter i bredden.
En akselavstand på 3,29 meter er lenger enn noen andre familiemedlemmer - bortsett fra storebror Phantom. Likevel benytter den en modifisert utgave av samme plattform som BMW 7-serie.
Motoren blir heller ikke liten. En 6,6-liters V12 skal skreddersys og utstyres med Rolls-Royce logoer, og drøye 500 hk og 750 Nm skal sørge for ytelser i sportsvognklassen, på tross av solide dimensjoner og vekt. Kreftene skal overføres til bakhjulene via en 8-trinns ZF automatkasse.
Særtrekk
Dørene er av samme konstruksjon som på Phantom, med såkalte selvmordsdører bak. Dessuten får Shadow som øvrige Rolls-Royce-modeller en majestetisk grill med Lady of Ecstacy sentralt plassert, selv om gallionsfiguren foreløpig ikke er på plass på denne prototypen.
Sammenlignet med Phantom skal prisen reduseres med 100.000 pund, men vi snakker fortsatt om en prislapp på rundt to millioner kroner - før avgifter. Rolls-Rolls vil med andre ord fortsatt være forbeholdt de få, skjønt produksjonen kan nok i et godt år passere et par tusen enheter.