-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Bruktbil AS avd. Hvam:
Innkjøper bruktbil
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Bilia Norge AS:
Salgsleder, Mini Skøyen
-
Motor Forum Ålesund:
Ettermarkedsleder
-
Møller Bil Asker og Bærum:
Bruktbilselger
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Møller Bil Oslo Vest Volkswagen:
Fagtekniker
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Stadig mer Fisker
Henrik Fisker fortsetter å pirre oss, med stadig nye antydninger om hvordan den nye bilen hans vil bli.
Ved hjelp av Twitter og Facebook slipper Henrik Fisker ut stadig nye glimt av den kommende bilen sin.
Nå kan jeg i hvert fall slå fast at profilen ikke ble i nærheten så ille som jeg fryktet, mens folk, selv såpass rutinerte som han, åpenbart har problemer når de ikke kan plassere enn skikkelig grill der foran.
De to nye bildene er forholdsvis klare, så de forteller oss en del, både om designen og utstyret.
Les også: Fisker lover lengst rekkevidde
Jeg fryktet jo at det ville bli en enda mer karma-form enn Karma hadde, med masse schwung langs sidene.
Det ble den ikke, den virker ganske tilbakeholdende og diskret sett slik som vi ser den på bidet.
Du kan ikke se av dette bildet hvilke dramatiske dører han har konstruert, men det er heller ikke åpenbart at den har, som han sier, «superb benplass», for her virker ikke bilen spesielt lang.
Hjulene ser derimot enorme ut, skulptur-elementet langs flanken – det som hete «flame design» den tiden han jobbet hos BMW, og det lille – er det luftinntak eller dørhåndtak – på toppen av døren der bak, gir karakter til det hele.
Fronten derimot – den er altfor travel. Der skjer det altfor mye og i alle retninger på en gang. Hva skulle han med den horisontale «kniven» forrest på panseret for eksempel? Og det er vel grenser for hva elmotorer og batterier krever av luftinntak og luftutslipp her foran?
Og sånn som det er blitt er jo de adaptive LED-hovedlysene bare med på å lage enda mere støy.
Men det er litt skummelt å være så kategorisk før jeg ser den i virkeligheten. Og mye skal nok ennå på plass før denne bilen virkelig er virkelighet.