-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Motor Forum Oslo AS:
Operativ Salgsleder Nybil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
TotalEnergies:
Distriktansvarlig / Sales Representativ
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Nardo Bil Ålesund AS:
Servicemarkedsleder
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Sales
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Albjerk Bil Ringerike AS:
Salgsleder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
Vårt valg: Peugeot 3008
Peugeot har utropt Nissan Qashqai som hovedkonkurrent til sin nykommer 3008 – kanskje fordi den har stått modell hos Peugeots utviklingsavdeling?

Bilene ser omtrent like ut, og retter seg mot de samme kundene. Derfor er det ikke overraskende at testresultatet ble meget jevnt denne gang.
Smak og behag avgjør hvilken bil du foretrekker – avhengig av hva du som kunde legger størst vekt på. Du går med andre ord ikke feil uansett hvilken av de to bilmodellene du velger.
Qashqai ville vært vårt førstevalg hvis kjøreegenskapene var det eneste vurderingspunktet. Den har et chassis som er noe bedre egnet for aktiv kjøring på svingete veier.
Når vi kårer Peugeot 3008 som vår vinner, er det fordi den har best plass, spesielt er bagasjeavdelingen mer fleksibel – noe som er viktig i en kompakt familiebil – og den har en nydelig motor som tåler varierende turtall uten at du behøver å gripe til gearspaken.
- Testvurdering og poeng Peugeot 3008