Oppsummering

Kompaktbiler er ikke hva de engang var. Første generasjon Golf var 370 centimeter lang og bortimot livsfarlig å kollidere med. I dag er klassen, som bærer bilens navn, full av store, sikre og velkjørende biler.

Publisert Sist oppdatert

- Innledning

På vei, med last og på banen. Bil mener det er viktig å skille en prøvekjøring fra en test.

Det vi kaller Førsteinntrykk er nettopp det, vårt første møte med en bil. Selvsagt tør vi å mene mye og sterkt. Likevel må vi ta et forbehold om at ting kan oppleves annerledes når vi får bilen hjem på norske veier, eller enda viktigere, hvordan det oppleves når vi faktisk kjører mot konkurrentene. Først da er det virkelig en Test.

Våre ti kompaktbiler er kjørt 100 mil på variert vei. Vi har sjekket hvordan bilen fungerer i praktisk bruk, tatt fysiske mål, kjørt bremse- og akselererasjonstester med avansert måleutstyr og satt bilene på krevende prøver på Vålerbanen.

Testene er systematiske, testførerne bytter biler hyppig, de gjør seg kjent med bilenes muligheter og begrensninger. Etter dette er vi stand til å kombinere tallenes tale og hvordan det fungerer i praksis.

Alt for å gi deg som leser de beste biltestene som et godt grunnlag for egne meninger.


LES VIDERE:
-
Innledning
- Toyota Auris
- Kia Cee'd
- Peugeot 308
- Renault Mégane
- Mazda 3
- Citroën DS4
- Skoda Octavia
- Volkswagen Golf
- Opel Astra
- Ford Focus
- Testvurdering og poeng Toyota Auris
- Testvurdering og poeng Kia Cee'd
- Testvurdering og poeng Peugeot 308
- Testvurdering og poeng Renault Mégane
- Testvurdering og poeng Mazda 3
- Testvurdering og poeng Citroën DS4
- Testvurdering og poeng Skoda Octavia
- Testvurdering og poeng Volkswagen Golf
- Testvurdering og poeng Opel Astra
- Testvurdering og poeng Ford Focus

Powered by Labrador CMS