-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Customer Experience Manager
-
Helios Auto AS:
Support-medarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Nokian Dekk AS:
Regionsansvarlig/selger – Innlandet
-
Nesbyen Auto AS:
Daglig leder - Nesbyen Auto
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
AutoriaGruppen:
Salgssjef bruktbil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Vårt valg: Mitsubishi ASX
Forutsetning

Begge bilene har sine sterke – og svake sider. Begge er lettkjørte, men ingen av dem byr på utfordrende kjøreegenskaper. Sagt på en annen måte, bilenes dynamiske oppsett kaller ikke på adrenalinet. En passende beskrivelse av bilene når det gjelder både kjøreopplevelse og helhetsinntrykk, er «helt greit».
Hvis pris alene bestemmer, må du gå for S-Cross. Kjørekomforten lider under CVT-giret som fører til masete kjøring på grunn av girkassens svært merkbare og hørbare veksling i turtallet.
Alt i alt, og basert på både objektive testmålinger og subjektive vurderinger er ASX testens vinner – om enn knepent. Bortsett fra motorytelse er det bare i de to disiplinene «Plass» og «Komfort» at den skaffer seg et lite overtak – mens den taper på pris.
ASX byr alt i alt på en bedre totalpakke.
LES VIDERE:
- Innledning
- Del 1
- Del 2
- Vårt valg
- Testvurdering og poeng Mitsubishi ASX
- Testvurdering og poeng Suzuki SX4 S-Cross