-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
Meccano gir nye muligheter
Selvfølgelig er det på sin plass at Lego stiller ut på store bilutstillinger. Tilskuerne er jo ofte store barn. Men på Paris-utstillingen fikk de ny konkurranse.
Jeg har vel tidligere nevnt at jeg begynner å bli lei de store Lego-bilene.
At man skal bygge tro kopier i skala 1:1 (eller mindre) med firkantede klosser er selvfølgelig morsomt, men det ser ikke alltid like morsomt ut.
På Paris-utstillingen viste danskene fem to store biler. En Formel 1 racer, og så kom den store Bugattien som de har kjørt så hardt på i det siste.
Imponerende nok – og ikke så mange klosser som jeg egentlig trodde, men jeg ble allikevel mer fascinert av en stand litt lenger nede i lokalet.
Der viste franske Meccano hva det gikk an å få til. Du finner mange flere eksempler her.
Selve merket har en historie som startet i England for 120 år siden. Franskmennene kastet seg ivrig på konseptet i 1921, og i dag eies det hele av et fransk konsern som også har utvidet det hele.
I Paris hadde de satt opp en lab der alle, barn og godt voksne, kunne sette seg å skru. På en halv times tid var det selvfølgelig umulig å gjøre noe tilsvarende den strålende Ducati-replicaen som allerede var bygget, eller den halv-skala lukkede superbilen.
Men du store verden så bra det var å sitte der med flotte elementer, skruer og fastnøkler og virkelig bygge noe, i stedet for bare å klikke ting på plass.
Og med motorer og tannhjul og en mengde mekaniske muligheter, er det virkelig fristende å begynne på nytt igjen.
Et virkelig lyspunkt på årets Paris-utstilling.