-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
Reg-avgiften må fjernes innen 10 år
Innen ti år må nye biler i Norge koste det samme som i EU-landene. Det må komme på plass et regelverk for avgifter på biler EU vil godkjenne. Den særegne norske importavgiften (nå endret navn til registreringsavgift) må fjernes. EU krever at det ikke skal være høye tollsatser på nye biler i EU-land. Og det inkluderer at landene som har undertegnet EØS-avtalen må følge de samme reglene.

Direktør Finn Tandberg i Bilimportørenes Landsforening (B.I.L.) mener det nå ikke er noen vei utenom for norske myndigheter. EU vet meget godt hva de vil – og Norge har ingen som helst mulighet til å hindre at bilprisene vil ligge på samme nivå i Norge som i andre EU-land. I dag har både Danmark og Finland høy avgift på nye biler. De må også fjerne avgiften og komme ned på EU-nivå.
- Det blir meget spennende å se hvilken kurs norske politikere og byråkrater velger for fjerningen av registreringsavgiften, sier Tandberg. Det vil bli en sak som helt sikkert kommer på dagsorden for det nye Stortinget som velges i 2005. Vi forsøker derfor å få partiene på banen før valget slik at vi blir kjent med om de har noen form for bilpolitikk, sier Tandberg.
Det er ytterst få i det politiske miljøet som erkjenner at registreringsavgiften på biler må bort innen ti år. Mange lever i den tro at man må finne en særordning for Norge – da staten er avhegnig av inntektene. Men det ser det ikke ut til at EU-organene er villig til å bøye seg for.
En person som kjenner EU-systemet meget godt sier at det nytter ikke å endre navnet på en avgift fra importavgift / engangsavgift til registreringsavgift og dermed tro at EU vil endre mening om at avgiftene må bort. EU ønsker fri handel av flest mulig varer og tjenester – inkludert nye og brukte biler.
Bil er et meget viktig produkt for en rekke EU-land. Produksjon av nye biler er en av de aller største arbeidsplassene og derfor er det mange innen EU som ønsker størst mulig salg av nye biler. Det fører igjen til mange arbeidsplasser.