-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
DNB Bank ASA:
Bruktbilselger
-
Bilia Norge AS:
KAM Volvo & XPENG
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Access75, bygd på Renault Master:
Under den store buss-utstillingen i Bergen i fjor våres, ble småbussen Access 75 vist i Norge for aller første gang. En servicebuss bygget på "deler" av den nye Renault Master, bygd i Sverige med ferdigstillelse i Norge. Den første er nå levert i Norge.

Norsk kunde
Veldig gøy at vi nå har fått levere den første bussen til en norsk kunde, som ble Oppland Trafikk, et selskap eid av Norges-buss. Dette var den første, buss nummer to til Norge er i produksjon og skal til SOT i Stavanger, kan en entusiastisk Patrik Erlandsson i det svenske selskapet fortelle.
Lav buss
Ideen med busser er å lage en ekstremt lav buss med fri gjennomgang som kan benyttes på servicelinjer. Utgangspunktet er den nye Renault Master, hvor i grunnen bare drivverk (foran) og fronten benyttes. Det bygges et gulv bakover i sandwich glass-fiber og det monteres to aksler bak i bussen. Innredningen av bussene gjøres i Norge, hos Sarpsborg-bedriften Iseveien Salmakerverksted AS.
6-hjulsdrift
Denne bussen har ved igangkjøring 6-hjulsdrift og det er første gang vi nå får prøvet dette i trafikk. Vi ga oss på den største bakken i Gjøvik og dette fungerer fint, kan Lars Johansson i firmaet fortelle.
Enkelt fortalt er driften på bakhjulene, omtrent som prinsippet med "Robson Drive" på lastebil, men her er det en elektrisk hydraulisk motor som sørger for drift bak.
Ved igangkjøring på glatta, eller i sakte fart opp en bakke, kobler sjåføren inn systemet, en sylinder som på et Robson Drive skyves opp mellom bakhjulene og driver begge. "Synkroniseringen" er det sjåføren som sørger for, men vi holder på med en videreutvikling. Sjåføren "synkroniserer" driften bak og foran med gasspedalen, forteller Lars Johansson.
Totalvekt på 4,9 tonn
Bussen har en totalvekt på 4,9 tonn, med en egenvekt på 3,2 tonn. Utvendig lengde er 7,5 meter, bredden er 2,19 meter og utvendig høyde er 2,75 meter.
Innstegshøyden er så lav som 30 cm, noe som kan senkes ned til 23 cm. Antall sitteplasser er 20. Det er fester til 6 rullestoler. Bussen har en 2,8 liters dieselmotor på 116 hk ved 3600 omdreininger pr minutt og den har et dreiemoment på 260 Nm ved 2000 omdreininger pr min.