-
Salgssjef
Svalbard Auto AS:
-
Kunderådgiver logistikk
Svalbard Auto AS:
-
Mekaniker
Svalbard Auto AS:
-
Daglig leder
Mobile Asker AS
-
Operativ salgsansvarlig
Rental Group Mobility AS
-
Bilglassmontør Lørenskog og Ensjø
Cary Norway AS
-
Avdelingsleder Lørenskog
Cary Norway AS
-
Bilpleier- og Teknisk Klargjører
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Hønefoss AS
-
Marketing Communications Specialist
Mazda Motor Norge
-
Produktsjef
Rodin & Co AS
-
Leder forhandlersalg & Salgssjef
Sparebank 1 Finans Østlandet AS
-
Leder skadesenter
Albjerk Bil Drammen AS
-
Avdelingsleder Tromsø
NDI Norge
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Servicemarkedssjef
Bilia Norge AS
-
Avdelingsmedarbeider
NDS Group AS
-
MG-Salgssjef
Norwegian Mobility Group AS
-
Dele og tilbehørs konsulent
Norwegian Mobility Group AS
-
MG Serviceinspektør / Garantibehandler
Norwegian Mobility Group AS
-
Leder - marked
Bilforlaget AS:
-
Nyhetsredaktør/frontsjef
Bilforlaget AS
-
Serviceleder Bilskade
Gromstad Auto AS:
-
Regionleder
Norges Automobil Forbund
-
Bilkontrollør
NAF Senter Flesland
-
Selger
Egil Verne AS
-
Daglig leder
Bilbransjens Opplæringskontor AS, Bergen
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Røyken
-
Bilteknisk konsulent
NAF Senter Oslo
-
Servicemarkedssjef
Bertel O. Steen Ullevål AS
-
Tekniker
NDS Group AS
-
Teamleder Service
NDS Group AS
-
Servicetekniker
NDS Group AS
-
Salgskonsulent næring
Toyota Buskerud AS
-
Salgssjef
Toyota Buskerud AS
-
Lastebilmekaniker
Bertel O. Steen Lastebil og Buss AS
-
Teamleder
Toyota Romerike AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Asker og Bærum AS
-
Kunderådgiver Logistikk
Toyota Asker og Bærum AS
-
Delelageransvarlig
AutoIn bilskadesenter AS
Alfa Romeo Brera 2.2 JTS SkyView:
Boulevard-cruiser
Utseendet på Brera slår det meste av dagens sportsbiler, men den lever ikke helt opp til imaget.

Alfa Romeo Brera
Først publisert i BIL 10 - 2006.
I forrige Bil hadde vi toppmodellen 3.2 V6 Q4 av nye Brera på bane, og ble noe skuffet. Den ser ut som en sportsbil, men den føler seg ikke helt hjemme på banen. Samme følelse får vi av innstegsmodellen med rekkefirer under panseret. Dette er en kultivert GT, og ingen rampete sportsbil.
Det inspirerende lydbildet som italienerne er kjent for er bare vagt til stede, mest i aller øverste del av turtallsskalaen. Motoren har fint drag fra bunn til topp, og det er sivilisert og jevnt. Den oppfordrer ikke til så veldig frisk kjøring, men når man presser på lystrer den velvillig.
Testbilen var utstyrt med 18-tommers dekk som ikke var det heldigste valget, den sporer som besatt på slitte norske veier. Men når underlaget er godt og farten er høy merker man at Brera har bra styring. Kjapp og direkte, men samtidig behagelig på langtur. Fjæringen er svært god, særlig hvis man ønsker seg komfort, men den duger godt til aktiv kjøring også.
Til coupé å være har Brera god plass både til folk og bagasje, hvis man regner baksetene som ekstra bagasjeplass. For å få voksne til å sitte i baksetene må man legge frikort til kiropraktor inn som kompensasjon. I forsetene sitter man veldig stødig, og føreren kan trekke rattet godt mot seg.
Alfa Romeo har tapt noen sammenligningstester opp gjennom årene på grunn av for mye støy, lav kvalitetsfølelse og dårlig komfort. Nå burde det være en saga blott, fordi komforten er på topp, interiøret gir en herlig følelse, og støybildet er nesten for lavt. Problemet nå er kanskje at de mest ihuga alfistene synes det blir for mye boulevard-cruiser, og for lite racing-assosiasjoner. Hvis det hjelper Alfa Romeo til økt utbredelse får vi vel akseptere det.
Kort om bilen:
Pris, basis: kr 499.900
Pris, prøvekjørt modell: kr 539.900
Motor: 4-sylindret rekkemotor. 2198 ccm. 136 kW (185 hk) v/6500 o/min. 230 Nm v/4500 o/min.
Mål og vekt: LxBxH: 441,5 x 183 x 137 cm. Akselavstand: 252,5 cm. Egenvekt m/fører: 1540 kg. Tillatt totalvekt: 1800 kg. Dekk: 235/45R18. Bagasjerom: 300/610 liter (VDA). Tankvolum: 70 liter.
Aks. 0 – 100 km/t: 8,6 sek
Toppfart: 222 km/t
Forbruk blandet kjøring: 0,94 l/mil
CO2-utslipp: 221 g/km