-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Konklusjon
Ser vi bare på tall og fakta er det ikke lett å velge blant disse fem bilene. Som regel er det rent subjektive oppfatninger som til slutt avgjør valget, og det er det også for vår del. Det er ingen av de fem som scorer toppkarakter på alle områder, men det er heller ingen som er helt på bånn.
Almera og Corolla viser hvor forskjellig det er mulig å bli til omtrent samme pris. Almera har en rommelig kupé, her har fire voksne virkelig god plass. Bagasjerommet er også rommelig, men langt fra så rommelig som i Corolla. I Corolla er det derimot trangt, spesielt i baksetet. Litt høyt støynivå drar ned komforten for Almeras del, men ellers er de to nokså like på dette området.
Xsara scorer høyt på komfort og plass, men kjøreegenskapene, spesielt i kritiske situasjoner, henger ikke helt med.
Er du på jakt etter et sportslig alternativ i denne klassen er Astra verdt en prøvekjøring, men det var utelukkende på grunn av de sportslige tendensene den rangerte høyt hos enkelte i testlaget. Men, komforten er for dårlig.
Da står vi igjen med Golf nok en gang. Den er riktignok dyrest, men når en ser på detaljer og finish er det en grunn til det. Solide kjøreegenskaper, en veloppdragen motor og god komfort greier liksom ikke å få det faktum at bakseteplassen ikke er blant de beste til å bli noe stort poeng. Vi lander på Golf som vårt valg nok en gang.
LES VIDERE:
- Priser og tekniske data