-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Ypsilon med ekstra dører
Kall det gjerne en flunkende ny bil, den 5-dørs Lancia Ypsilon. Dessuten er den ganske nydelig.
Det er nesten utrolig at den har klart å lure seg unna. Hvor mange bilomtaler har vi hatt fra årets Genève-utstilling? 100? Men da jeg satt og ordnet i bildene, dukket årets største unnlatelsessynd opp.
SE VÅR STORE SAMLING FRA GENÈVE
På mange måter var det vel Lancia som oppfant Premium Minibil med sin første Y for mer enn 25 år siden. Så ble konseptet forfinet i 2003, da dukket den opp i nye klær som Ypsilon. Og på Genève i år sto det en helt ny, femdørs utgave som har brakt modellen enda et skritt videre.
Selvfølgelig har de brukt det effektive Alfa Romeo-trickset med å skjule dørhåndtakene til bakdørene høyt oppe på døren, og gi dem karosserifargen. Med ekstremt tette toleranser skal du se veldig godt etter for å oppdage at det er noen dører bak fordørene.
Dermed bevarer den sin friske coupé-karakter samtidig som både konturene langs siden av bilen, og de stramme kurvene over hekken forteller at her har vi noe som er adskillig mer levende enn en Mini- eller en A1-design.
Ikke at disse er direkte konkurrenter. Til det er Ypsilon fremdeles for liten. Riktignok er Fiat 500-plattformen, som den nye Ypsilon er bygget på, forlenget med 30 cm, men akselavstanden er fremdeles 10-15 cm kortere enn disse to.
Men med Fiats nye tynn-sete konstruksjon, er det plutselig frigjort mange kritiske centimeter innvendig.
Den nye italieneren bygges i Polen på samme linje som 500 og er også tilgjengelig med de samme motorene som den. Helt ned til TwinAir-utgaven i sin mest potente form.
Det er ingen grunn til at ikke bilen skal fortsette sin suksess fra storbyene i Italia og Frankrike, der spesielt de skreddersydde, lekre Alcantara-interiørene er salgsargumentet.
Problemet er å få aksept for den andre steder. I Storbritannia skal de i hvert fall forsøke seg for alvor igjen, der skal bilen nå hete Chrysler Ypsilon. Vi får håpe det kan hjelpe.