-
Scania:
Verksmester/teknisk leder
-
DRIVE Mobility:
Teknisk salgsrådgiver
-
Møller Bil Outlet Stor-Oslo:
PDI (Pre-delivery inspector)
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Garanti og logistikk
-
Bertel O. Steen AS:
Salgssjef Mercedes-Benz Minibuss
-
Jensen & Scheele AS:
Plassjef, Jensen & Scheele
-
Jensen & Scheele Bil AS:
Bruktbilansvarlig, Jensen & Scheele
-
Hedin Automotive:
Salgsleder MG
-
RSA Bil:
Plassjef - RSA Bil Tromsø
-
Toyota Asker og Bærum avdeling Rud:
Salgskonsulent nybil
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Ypsilon med ekstra dører
Kall det gjerne en flunkende ny bil, den 5-dørs Lancia Ypsilon. Dessuten er den ganske nydelig.
Det er nesten utrolig at den har klart å lure seg unna. Hvor mange bilomtaler har vi hatt fra årets Genève-utstilling? 100? Men da jeg satt og ordnet i bildene, dukket årets største unnlatelsessynd opp.
SE VÅR STORE SAMLING FRA GENÈVE
På mange måter var det vel Lancia som oppfant Premium Minibil med sin første Y for mer enn 25 år siden. Så ble konseptet forfinet i 2003, da dukket den opp i nye klær som Ypsilon. Og på Genève i år sto det en helt ny, femdørs utgave som har brakt modellen enda et skritt videre.
Selvfølgelig har de brukt det effektive Alfa Romeo-trickset med å skjule dørhåndtakene til bakdørene høyt oppe på døren, og gi dem karosserifargen. Med ekstremt tette toleranser skal du se veldig godt etter for å oppdage at det er noen dører bak fordørene.
Dermed bevarer den sin friske coupé-karakter samtidig som både konturene langs siden av bilen, og de stramme kurvene over hekken forteller at her har vi noe som er adskillig mer levende enn en Mini- eller en A1-design.
Ikke at disse er direkte konkurrenter. Til det er Ypsilon fremdeles for liten. Riktignok er Fiat 500-plattformen, som den nye Ypsilon er bygget på, forlenget med 30 cm, men akselavstanden er fremdeles 10-15 cm kortere enn disse to.
Men med Fiats nye tynn-sete konstruksjon, er det plutselig frigjort mange kritiske centimeter innvendig.
Den nye italieneren bygges i Polen på samme linje som 500 og er også tilgjengelig med de samme motorene som den. Helt ned til TwinAir-utgaven i sin mest potente form.
Det er ingen grunn til at ikke bilen skal fortsette sin suksess fra storbyene i Italia og Frankrike, der spesielt de skreddersydde, lekre Alcantara-interiørene er salgsargumentet.
Problemet er å få aksept for den andre steder. I Storbritannia skal de i hvert fall forsøke seg for alvor igjen, der skal bilen nå hete Chrysler Ypsilon. Vi får håpe det kan hjelpe.