-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Video: Knuste rekord
Toyota har igjen vært ute og lekt seg med sin elektriske prototyp TMG EV P002 på Nordsløyfa. Vår video viser hvordan Jochen Krumbach moser den gamle rekorden.
Den tyske racerføreren noterte tiden 7 minutter og 22,329 sekunder rundt den 20,8 kilometer lange Nordsløyfa. Dermed senket han sin gamle rekord, satt for et år siden, med over 25 sekunder.
Se forrige rekordforsøk på video her
Mellom de to rekordforsøkene på Nordsløyfa har bilen også tatt seg opp det legendariske bakkeløpet Pikes Peak, hvor den også satte ny rekord for elbiler.
Toyota benyttet en helt ny batteri-til-batteri ladeteknikk, TMG DC hurtiglader, som de har utviklet i samarbeid med Schneider Electric. Denne setter dem i stand til å lade batteriene på en bane selv om man ikke har tilgang til et vanlig lysnett.
- Siden vårt forrige forsøk på Nordsløyfa i fjor har vi utviklet vår elektriske drivlinje til å levere mer effekt og opptre mer konstant over lengre distanse ved bedre å kontrollere temperaturen i batteriene, sier Ludwig Zelle, TMG-sjef for Electrics Electronics.
Noen tekniske detaljer om bilen: Motoren yter 350 kW (475 hk) og har et dreiemoment på hele 900 Newtonmeter. Noen vekt får vi ikke oppgitt, men målene er 410 x 179 x 104 cm, og toppfarten er oppgitt til 255 km/t.
Bli med en runde på Nordsløyfa. Heftig, spør du meg, selv uten snerr.