-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Ny Cadillac crossover
Det er ikke hver dag man støter på en Cadillac på norske skilter, men i USA har merket fortsatt høy status. Og et par andre markeder er i sterk vekst.
Cadillac har fornyet mange av modellene sine i løpet av de siste årene, men når det gjelder bunnlinje er nok 2017-utgaven Cross Touring 5 (XT5) den kanskje aller viktigste.
Den lanseres samtidig på to kontinenter, på bilutstillingene i Dubai og Los Angeles. Men det kanskje aller viktigste markedet er Kina, og derfor skal bilen produseres der i tillegg til i Spring Hill, Tennessee.
– Vi har utviklet nye XT5 fra innsiden og ut for å tilby våre kunder mer plass, mer teknologi, mer luksus og mer effektive drivlinjer, sier Cadillac-president Johan de Nysschen.
Vekt er en viktig faktor som alle produsenter har fokusert hardt på de siste årene, spesielt når det gjelder de store modellene hvor det er mye å hente.
Ifølge Cadillac er XT5 126 kg lettere enn forgjengeren SRX, selv om benplassen i baksetet er økt med 8,1 cm. Og baksetene kan skyves frem og tilbake for å gi et fleksibelt bagasjerom.
Men de tar også med noen konkurrenter som benchmark og forteller at XT5 er 45 kg lettere enn en Audi Q5 (på tross av at Cadillacen er 18 cm lenger) og hele 295 kg lettere enn en Mercedes GLE.
Motortilpasset
I USA skal XT5 selges med en 3,6-liters V6-motor god for 310 hk og et dreiemoment på 366 Nm.
I Kina skal XT5 leveres med en 2,0-liters turbomotor, og i begge versjoner er en nyutviklet 8-trinns automatkasse standard.
Bilen veier inn på 1814 eller 1940 kg avhengig av om den er utstyrt med for- eller firehjulsdrift. De fysiske målene er 481 x 190 x 167 cm over en akselavstand på 286 cm.