-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Morgan slår gnister
Dere som har sett frem mot en avgiftsfri Morgan kan begynne å spare nå.
På Genève-utstillingen i år overrasket Morgan med en elektrisk utgave av trehjulingen sin. Det var ikke første gang de hadde forsøkt seg med batteridrift, men denne gangen var det åpenbart at vi skulle får se den på veien om ikke altfor lenge.
«Ikke altfor lenge» viser seg å være omtrent nå. De første bilene er i produksjon og skal ut i et såkalt begrenset opplag i samarbeid med Selfridges – det store varehuset.
Like gamle
Forklaringen er at de ble begge født det samme året. Både Selfridges og Morgan stammer fra 1909, og dermed har man lagt opp til en konkurranse med Morgan-relaterte premier, samtidig som det er blitt mulig å bestille en av de første 19 spesialene.
Selfridges tilbyr «bespoke EV3 driving kit – eksklusivt tilbehør bestående av en koffert spesialtilpasset bagasjebrettet, kjørebriller, lue, hansker, sko, overall og skjerf – alt produsert i Storbritannia i et meget eksklusivt opplag. Og selvsagt er det mulig å kjøpe en kopi av trehjulingen til junior.
Ikke noe er sagt om pris eller spesifikasjoner, men prototypen veide rundt 500 kg med en motor som garanterte masse moro, samtidig som de snakket om en (kanskje optimistisk) rekkevidde på litt over 200 km.
Det kommer sikkert nærmere detaljer ganske snart nå som det er klart at bilen skal ut på markedet.
Symmetri
For meg holder det å ha sett bilder av denne nye versjonen.
Jeg syntes nok prototypen, med bare en lykt i fronten, så ganske merkelig ut, og savnet helt klart den svære V2-motoren på tvers der foran.
Med to lykter nær midten har alt blitt mye bedre. De kan selvfølgelig ikke erstatte en stor V-motor, men nå er det i hvert fall blitt både symmetri og tyngde der foran.
I fjor ble det registrert én ny Morgan i Norge. Hittil i år er det også bare en. Vi ser vel ikke bort fra at den nye elbilen kan få opp volumet litt igjen.