-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
GM "all in" for elektrisk
GMs toppsjef Mary Barra har uttrykt konsernets visjon om en bilfremtid uten ulykker, skadelige utslipp og køer. Nå har konsernet røpet noen av detaljene som skal føre oss dit.

– General Motors tror på en helelektrisk fremtid, sier Mark Reuss, visepresident med ansvar for produktutvikling, innkjøp og vareflyt.
– Selv om det ikke skjer over natten er GM innstilt på at å få bredere aksept for elektriske biler gjennom å bygge biler som dekker våre kunders ønsker og behov, sier Reuss.
I løpet av halvannet år skal GM lansere to nye elbiler basert på erfaringer fra Bolt EV (Opel Ampera-e hos oss).
De blir de første av en serie på minst 20 nye hel-elektriske biler som skal lanseres innen 2023 under GMs forskjellige merkenavn som inkluderer Chevrolet, Buick, GMC og Cadillac.
GM er klare på at batteridrevne elbiler alene ikke kan føre oss til en utslippsfri fremtid, derfor vil de også tilby brenselcelle-biler som ikke har den rekkeviddebegrensningen batteribiler sliter med, siden de kan tankes med hydrogen.
De to første nye elbilene skal bygges på samme plattform som Bolt EV, mens fremtidige modeller ifølge Reuss skal ta i bruk et helt nytt batterisystem og en ny arkitektur.
Det betyr at bilene skal utvikles for formålet helt fra grunnen av.
Den nye plattformen kan anvende batteripakker i ulike størrelser, og de kan danne grunnlag for alt fra småbiler til større SUV-er / crossovere.
Et annet viktig moment Reuss presiserte var at fremtidens elbiler skal være lønnsomme for konsernet – noe som langt fra er tilfelle med Bolt EV / Ampera-e.
GM sier også de vil hjelpe til med å bygge et nettverk av hurtigladere for sine (amerikanske) kunder, uten å gi nærmere detaljer.
I dag har GM 1.100 ladestasjoner i hele USA, så her trengs det umiddelbar og omfattende utbygging for å overbevise kunder om å velge elbil.
Elbiler og ladehybrider har lenge vært populære i Norge, men det er ingen tvil om at de på sikt får økt popularitet også globalt etter hvert som så godt som samtlige bilprodusenter nå lover stadig mer elektrifisering i årene fremover.