-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Kina-besøk hos Pininfarina
Det har skjedd mye hos Pininfarina etter at de ble overtatt av indiske Mahindra. Blant annet har de overlevd. Og et ferskt besøk viser hvilket fotfeste de har fått i Kina.
Vi så det på den siste Genève-utstillingen der Pininfarina avduket en hel familie biler de har utviklet for noe som heter HK Group.
Men det var bare foreløpig siste stopp på en lang vei de har gått opp i Kina. Pininfarina var vel blant de italienske pionerne da de for første gang bisto en Kina-fabrikk med design og produksjonshjelp allerede i 1996.
Siden har det vært en lang rekke samarbeidsprosjekter som har sett dagens lys – og minst like mange som fremdeles holdes hemmelige.
Vi kjenner til samarbeide med Hafei, Chery, Changfeng, Brilliance, BAIC og JAC – og sikkert også mange andre, dersom vi tenker oss om.
Det ble etterhånden såpass mye at de åpnet sitt eget kontor i Shanghai i 2010, som nå er en fullskala design-fabrikk som leverer alt fra de første ideene til ferdige helskala modeller.
I forbindelse med Kina-innsatsen sin er Pininfarina også blitt ivrige etter å fremheve innsatsen de har gjort for miljøvennligere biler.
Fra Nido-serien sin som de startet i 2004, via Blue Car som ble Bollorés el-bildelingsbil som nå finnes på gatene i Paris, Singapore, Indianapolis og Torino, til de ferske HL-planene.
Nylig fikk Pininfarina litt Italiensk-Kinesisk ære, de ble tildelt «Silkeveien»-prisen av Italia-Kina Foundation for sitt arbeid mellom disse to landene.
Applausen gjaldt ikke minst designselskapets engasjement i det nye Belt and Road initiativet – drømmen om vårt århundres nye «Silkevei».
Det var vel også noe slikt Ma Kai snakket om da han nylig besøkte PF-anlegget rett utenfor Torino da han var på statsbesøk i Italia. Han er en av de fire vise-statsministrene i Kina, og han brakte med seg en ganske tung delegasjon da han dro på besøk.
– Kina er den største bærekraftige mobilitets-markedet i verden, sa visestatsministeren blant annet.
– Vi produserer halvparten av verdens elbiler, og i 2018 regner vi med å nå 700.000 slike. Her trenger vi Pininfarinas know-how og ekspertise. Vi regner med et fortsatt vinn-vinn partnerskap mellom dette velkjente merkenavnet og den kinesiske regjering.
Jeg regner med at Anand Mahindra er svært fornøyd med hvordan Torino-filialen hans oppfører seg for tiden.
Har du forresten hørt om premie-tweeten hans fra et år tilbake? Han hadde lagt ut bildet av en Maserati Birdcage med Pininfarina-karosseri på nettet og skrev at han likte den så godt.
– Hvorfor kjøper du ikke bilen, sprute en som åpenbart fulgte ham.
– Vi kjøpte selskapet isteden, repliserte Mahindra.