-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Ny gledesspreder fra Alpine
Noe av det mest gledelige som har skjedd på bilfronten de siste årene er at Renault har blåst nytt liv i Alpine. Nå har de en ny modell på gang.
– Der ventet vi ikke forgjeves, sa en begeistret Jon Winding-Sørensen da han første gang møtte Alpine A110 i levende live på Genève-utstillingen i 2017.
Han er ikke akkurat den som er lettest å begeistre, så du bør absolutt spole tilbake og lese hans omtale her.
Alpine har stolte tradisjoner – les mer om bakgrunnen her.
Mens bilen hadde sin statiske debut på Genève-utstillingen fikk de som besøkte Goodwood-festivalen noen måneder senere se den i aksjon på bane. Det dempet ikke akkurat interessen hos entusiastene.
Alpine A110 benytter den klassiske oppskriften der lav vekt (ca. 1100 kg) gjør at man klarer seg med moderat motorisering (1,8 liter / 252 hk, midtplassert) for å lage en leken sportsbil.
Et halvt års tid etter Genève-utstillingen presenterte Alpine en cup-versjon utviklet i samarbeid med racing-partner Signatech.
Foran 2019-sesongen er denne klassifisert etter det internasjonale GT4-reglementet. Du ser den blant annet i det europeiske GT4-mesterskapet der norske Mads Siljehaug og Marcus Påverud kjører.
Men her har våre fotografer kommet over en ny variant av bilen under testing på og ved Nordsløyfa.
Det dreier seg om en bil med spesifikasjoner omtrent på nivå med GT4-utgaven, men i motsetning til racingutgaven er denne registrerbar og godkjent for kjøring på vanlig vei.
Bilen har nærmere 300 hester og er slanket og stivet opp sammenlignet med en vanlig A110. Bildene viser ny frontsplitter og hekkspoiler. Stickers på hekkspoileren bærer betegnelsen A110 GT4.
Alt tyder altså på at dette er en mer ekstrem utgave av A110 for dem som prioriterer sportslige egenskaper fremfor komfort, og den kan jo utvilsomt bli en morsom lekekamerat på bane.
Det nærmer seg jo ny festival på Goodwood (4.-7. juli), så kanskje er det der den skal presenteres for publikum?