-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Tesla utfordrer Porsche
Her er dagsferske bilder av en Tesla Model S på Nordsløyfa. Bilens oppdrag
Tesla har så vidt meg bekjent aldri gjort noen offisielle rekordforsøk på Nordsløyfa, men nå som Porsche har vært der og satt rekord for firedørs elbiler i produksjonsdrakt, har Elon Musk fått vann på mølla.
Taycan kjørte nylig en runde på 7 minutter og 42 sekunder – en tid som er på høyde med biler som Porsches egen Panamera Turbo (7:38) og BMW M5 (7:38,92).
Selv om Tesla aldri har satt noen egne tider rundt den 20,6 km krevende banen har Tesla-eiere som har vært der indikert at med en profesjonell testfører vil det være mulig for en Model S å sette rundetider på under ni minutter. Derfra til 7:42 er det et hav av tid.
Selv om en Tesla Model S Performance og en Taycan Turbo S har ganske like ytelser på papiret, setter jeg mine odds på Porschen som trolig kan holde vesentlig høyere tempo på banen med de mange krevende svingene.
Nå omtales Teslaen som en prototyp på en kommende Model S med tilnavnet Plaid som Tesla hevder skal bli «den raskeste firedørsbilen på planeten», så kanskje den varter opp med noen overraskelser?
I følge en fersk Tweet fra Musk har den allerede satt den raskeste tid som noensinne er notert for en firedørs modell rundt Laguna Seca, en bane som er vesentlig kortere enn Nordsløyfa.
Nå ser det ut til at Tesla skal delta på en såkalt industridag som er forbeholdt bilprodusenter og lukket for private, og på slike dager får man ikke gjøre rekordforsøk siden det er stor trafikk og mange ulike typer kjøretøy på banen samtidig.
Vi venter i spenning på nye Tweets fra Musk.
PS!
Etter at dagens testing var over fikk våre fotografer tatt noen nye bilder av Tesla Model S P100D+ testbilen da den ble dekket til for transport tilbake til garasjen. Legg merke til de velbrukte dekkene av typen Michelin Cup R. De forteller også at en av sjåførene var Thomas Rutsch – en profesjonell racerfører som kjenner banen svært godt.
Tesla Model S | Taycan Turbo S | |
Effekt kW | 568 | 560 |
Effekt hk | 772 | 761 |
Moment Nm | 990 | 1050 |
Aks. 0-100 | 2,6 | 2,8 |
Toppfart | 250 | 260 |
Pris | Kr 955.220 | Kr 1.598.000 |