-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Ny Mini for Norge
I dag har Mini én ladbar hybrid i programmet, men her er bevis på at minst en til er under utvikling.
Dagens alternativ for dem som ønsker en ladbar hybrid Mini er Countryman Cooper S E ALL4. Den må til gjengjeld kalles en norsk suksess – av 419 Mini registrert i første halvår utgjør Countryman 275, hvorav 273 plug-in hybrider, ifølge OFV.
Testbilen våre fotografer har kommet over her ser ved første øyekast ut som en vanlig 5-dørs Mini, men avsløres av E-FZG-stickeren i vinduet. En slik sticker er påkrevet for plug-in og elbiler som testes i Tyskland.
Jeg kan tenke meg at den norske BMW-organisasjonen hadde foretrukket en elbil, men eksosrørene avslører at denne er hybrid. Nå ser vi ikke ladeluka på bildene, for den befinner seg på motsatt side.
Den ladbare utgaven av Countryman har en 3-sylindret bensinmotor som kombinert med elmotoren gir en samlet effekt på 224 hk og et dreiemoment på 385 Newtonmeter, så den varter opp med spreke ytelser.
Vi kan regne med at en tilsvarende drivlinje skal benyttes i femdørsutgaven - muligens også med firehjulsdrift. Om batteripakken også blir identisk (9,6 kWt) snakker vi om en rekkevidde på drøyt 50 kilometer.
Ifølge fotografen var daskbordet i bilen skjult, så trolig er det endringer der også. Det vil nok gjelde de øvrige Mini-modellene også, som kan være modne for en facelift etter å ha vært på markedet i 5-6 år.
En oppgradert Countryman ble vist i våres og kommer til Norge på sensommeren.
Det spekuleres også i at Mini har nye SUV-er under utvikling. Den mest interessante for Norge blir en el-SUV på omtrent samme størrelse som Countryman, men det kan også komme en større modell som nærmer seg BMW X1 i format.