-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer











































































Facelift for Q5
Audi foretar en midtlivs oppgradering av Q5 SUV-en. Endringene er størst innendørs, og det kommer nye muligheter for dem som ønsker hybridteknologi.
Uinnvidde skal nok se minst to ganger for å oppdage at utvendig design er endret, men som vanlig ved ansiktsløft har Audi foretatt noen grep for å gjøre designet mer markant – eller det de omtaler som «skarpere» – gjennom endringer i grill og fremre luftinntak.
Hekken preges av ny digital OLED lysteknologi som Q5 ifølge Audi er første bil til å anvende. OLED er organiske lysemitterende dioder som gir svært avanserte muligheter.
Når kundene bestiller sin nye Q5 kan de velge mellom tre ulike lys-signaturer, selvsagt med dynamiske retningsvisere.
Med en lengde på 468 cm er nye Q5 19 mm lengre enn forgjengeren, noe som primært skyldes større støtfangere. Bredde og høyde er som tidligere – henholdsvis 189 og 166 cm og akselavstanden er 282 cm.
Q5-kunder kan velge mellom tre ulike interiørdesign, Standard, Design Selection og S Line. Siste generasjon infotainment med betegnelse MIB 3 er på plass, noe som ifølge Audi betyr ti ganger kraftigere prosessor enn i forgjengeren MIB 2.
En 10,1-tommers MMI-skjerm er standard sammen med konvensjonelle instrumenter, men de fleste vil nok velge Audis virtuelle cockpit som inkluderer et 12,3-tommers digitalt display med tre ulike visningsmodi som kan styres fra multifunksjonsrattet.
Første modell ut ved høstens lansering er Q5 40 TDI med 2-liters dieselmotor på 204 hestekrefter (en økning på 14 hk) og maks dreiemoment på 400 Newtonmeter. Et mild-hybrid-system sørger for ekstra effekt og et snittforbruk på beskjedne 0,53 liter på mila.
Flere drivlinjer vil følge senere – blant annet to varianter av den 4-sylindrede TDI-motoren, en 6-sylindret TDI og to TFSI bensinmotorer. Den ladbare hybriden Q5 TFSI e vil også komme i to styrkegrader.
Audi Q5 bygges ved Audis anlegg i Mexico og lanseres globalt i løpet av høsten.