-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Racingess i Nordlys
Sportsfotograf Jaanus Ree tok med seg Mattias Ekström og en av hans rallycrossbiler til en fotosession ved polarsirkelen. Her får du litt av resultatet.
Den «pensjonerte» DTM- og rallycross-mesteren fra Sverige lever slett ikke noen vanlig pensjonisttilværelse. Så er han da heller ikke mer enn 42 år gammel.
Han startet dette året med å debutere i Dakar Rally hvor han fikk smake både oppturer og nedturer, men klarte å ta sin Yamaha YXZ1000R SxS over mållinjen i Jeddah.
I februar byttet han så ut ørken og varme med kulde og snø og stilte til start i VM-runden Arctic Relly Finland hvor han tok en hederlig femteplass i WRC3-klassen.
Mens han likevel var i de nordiske landene stakk han innom noen Red Bull-kompiser – Daniel Bodin som er en kunstner på snøscooter, OL-mester i slalom Frida Hansdotter, MMA-kjemper Vall Beijner og ralleveteran Stig Blomqvist.
Men den viktigste oppgaven for Mattias var samarbeidet med den estiske sportsfotografen Janus Ree. Han hadde nemlig planer om å få noen helt spesielle bilder av Mattias i aksjon på en frossen sjø.
– Jeg hadde lyst på et lite eventyr i vinterlige omgivelser, var heldig og fikk møte mange kule personer som ga meg spennende opplevelser. Den store drømmen var å se nordlyset, men det er ikke noe man bare kan bestille, og været var ikke på vår side, sier Mattias Ekström.
De hadde valgt ut finske Muonio som lokasjon, og en kveld under middagen fikk Ekström telefon fra en heseblesende Ree.
– Vi hadde fått beskjed om at sjansen for å oppleve nordlys var størst mellom 8 og 10 på kvelden, men klokka 7 ringte Janus og ba meg slippe alt jeg hadde i hendene og kjøre raskest mulig til det islagte vannet vi hadde bestemt oss for å benytte.
En utfordring var at rallycrossbilen ikke har lykter, så eneste lyskilde var nordlyset og blitzen Ree benyttet. Til tider var det ganske mørkt, så den meritterte føreren var ikke alltid sikker på hvor på vannet han befant seg.
Som vi ser i galleriet, ble det noen rimelig flotte bilder fra seansen.
Nå står Mattias Ekström foran et nytt kapittel – han skal nemlig delta i Extreme E serien som skal kjøres med elektriske racingbiler i vernede områder som Arktis og Amazonas, på isbreer og i ørken. Serien starter i april og strekker seg ut året med en rekke kjente sjåfører.
– Hovedprosjektet nå er å vinne Extreme E i 2021. Dukker det opp andre muligheter er det mulig jeg hopper på, jeg er åpen for det meste, sier Ekström som også er sentral i utviklingen av el-racere for Seat/VW-gruppen.