-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Sportsbildrøm uten produsent
Fire britiske selskaper har sammen utviklet et sportsbilkonsept, uten at de har konkrete produksjonsplaner.
Konseptet er ment som en moderne tolkning av den stolte, britiske sportsbiltradisjonen – en grønnere bil som skal være en nytelse å dra på søndagsutflukt med.
En roadster ribbet for tak og vinduer og bygget av bærekraftige materialer – selvsagt med elektrisk drivlinje.
Prosjektet startet under pandemien og er subsidiert av britiske myndigheters via Office for Zero Emission Vehicles. Briefen gikk ut på å skape en sportsbil som er snill mot naturen, både med hensyn til drivlinje og materialbruk.
De fire selskapene er eksperter på hvert sitt felt – Astheimer Design, BAMD Composites, Conjure og Potenza Technologies. I stedet for å modifisere en eksisterende bil startet de med blanke ark og gjorde alt fra scratch.
De tok utgangspunkt i en batteripakke på 88 kWt, men for å oppnå best mulig vektbalanse splittet de den i to individuelle 44 kWt-pakker og plasserte en i front og den andre under gulvet. Det skal holde til en rekkevidde på 644 kilometer.
Karosseriet er meget aerodynamisk og utført i lett naturlig-fiber-kompositt.
Vi får ikke oppgitt noen data med hensyn til ytelser, men før en eventuell realisering må de jobbe for å få opp ladehastigheten som i konseptet er begrenset til 22 kW slik at det tar fire timer å fylle et tomt batteri.
Innendørs råder minimalisme i kombinasjon med moderne teknologi. All viktig informasjon vises på et 5-tommers skjerm integrert i rattet samt en 10-tommers infotainment-skjerm basert på Android Auto.