-
Motor Forum Ålesund:
Ettermarkedsleder
-
Møller Bil Asker og Bærum:
Bruktbilselger
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Møller Bil Oslo Vest Volkswagen:
Fagtekniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Customer Experience Manager
-
Helios Auto AS:
Support-medarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Nokian Dekk AS:
Regionsansvarlig/selger – Innlandet
-
Nesbyen Auto AS:
Daglig leder - Nesbyen Auto
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Hei I-Pace, jeg kommer snart
Selv om de ikke vant kampen om å være først ute med en elektrisk SUV, benytter Audi Genève-utstillingen til å fortelle at de snart har en verdig konkurrent til Jaguar I-Pace.
Konseptbilen har jo allerede vært på Norgesbesøk, så de fleste interessenter har nok en viss peiling på hva de har i vente når produksjonsbilen debuterer sent på året.
Felttestingen begynte for alvor sist høst, men innen e-tron quattro lanseres skal 250 prototyper har tilbakelagt en avstand på fem millioner kilometer, tilsvarende 125 ganger rundt ekvator.
Og de testes på alle kontinenter i alle typer klima, fra minus 20 i Lappland til 50 pluss i Death Valley.
Fortsatt er Audi sparsomme med hva slags detaljer de slipper ut. Om rekkevidden får vi bare vite at den er «tilstrekkelig til lange turer».
Men vi får i alle fall vite at bilen kan hurtiglades på stasjoner med inntil 150 kW på rundt halvtimen.
Selvsagt har den firehjulsdrift, som quattro-betegnelsen antyder, og Audi lover god fremkommelighet i alle typer terreng.
Audi e-tron quattro skal produseres i Brüssel ved et anlegg som sies å være karbon-nøytralt.
– Vår første helelektriske modell er en viktig milepel, sier styreleder Rupert Stadler.
– I 2020 skal vi ha tre rene elbiler i produksjon. I tillegg til SUV-en er det en firedørs Gran Turismo basert på Audi e-tron Sportback Concept, samt en kompaktmodell. Vi skal lansere mer enn 20 elbiler og ladbare hybrider innen 2025, spredt på alle segmenter, lover Stadler.
Så selv om Audi ikke rakk å være først, så er det ingen tvil om at de mener alvor med satsingen. I mellomtiden skriver norske Jaguar-forhandlere kontrakter så blekket spruter.