-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Sedate sedaner?
Familiesedaner med dieselmotor er nok ikke førstevalget hvis du vil lokke fram adrenalinet, men de tre testbilene har tilsvarende større appell til fornuften.


Først publisert i Bil 5 - 2008.
Hvilke biler burde vi ta med oss på test for å gi nykommeren Dodge Avenger passende utfordring? En naturlig konkurrent ville vært Hyundai Sonata. Den er imidlertid i ferd med å komme i ny tapning – allerede i disse dager skal den være på plass – men altså for sent til å bli med i denne testen.
Chevrolet Epica fikk derfor æren av å representere både Korea og Amerika. Utvalget av sedaner i denne klassen er ellers beskjedent, men Volvo S60 holder stand, langt fra noen nykommer, men etter at den debuterte sommeren 2000 har den ved fire anledninger fått nye motorer på menyen.
I den grad de tre testbilene karakteriseres som kjedelige og sedate, vil vi påstå at det i større grad skyldes forutinntatte holdninger enn hva selve bilene egentlig står for. Under panseret skjuler det seg i hvert fall muskler nok til å takle det meste av kjøring til både hverdag og helg.
LES VIDERE:
- Chevrolet Epica
- Dodge Avenger
- Volvo S60
- Konklusjon
- Tekniske data