-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Motor Forum Oslo AS:
Operativ Salgsleder Nybil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
TotalEnergies:
Distriktansvarlig / Sales Representativ
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Nardo Bil Ålesund AS:
Servicemarkedsleder
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Sales
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Albjerk Bil Ringerike AS:
Salgsleder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
Sedate sedaner?
Familiesedaner med dieselmotor er nok ikke førstevalget hvis du vil lokke fram adrenalinet, men de tre testbilene har tilsvarende større appell til fornuften.


Først publisert i Bil 5 - 2008.
Hvilke biler burde vi ta med oss på test for å gi nykommeren Dodge Avenger passende utfordring? En naturlig konkurrent ville vært Hyundai Sonata. Den er imidlertid i ferd med å komme i ny tapning – allerede i disse dager skal den være på plass – men altså for sent til å bli med i denne testen.
Chevrolet Epica fikk derfor æren av å representere både Korea og Amerika. Utvalget av sedaner i denne klassen er ellers beskjedent, men Volvo S60 holder stand, langt fra noen nykommer, men etter at den debuterte sommeren 2000 har den ved fire anledninger fått nye motorer på menyen.
I den grad de tre testbilene karakteriseres som kjedelige og sedate, vil vi påstå at det i større grad skyldes forutinntatte holdninger enn hva selve bilene egentlig står for. Under panseret skjuler det seg i hvert fall muskler nok til å takle det meste av kjøring til både hverdag og helg.
LES VIDERE:
- Chevrolet Epica
- Dodge Avenger
- Volvo S60
- Konklusjon
- Tekniske data