-
Auto 8-8 Imaas:
Salgsleder / Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger
-
Borgar Kittilsen Verksted AS:
Bilskadereparatør
-
Team Verksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Gran:
Garantiansvarlig
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
-
Kverneland Bil AS:
Salgssjef Ford Nyttekjøretøy
-
Møller Bil Skadesenter Romerike:
Skadeleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
NAF Senter Dal:
Senterleder
-
Fremtind:
Teknisk rådgiver / skadeinspektør
-
Motorpool Handel AS:
Kunderådgiver / Service advisor
-
Bertel O. Steen:
Innkjøper bruktbil
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Oslo
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Drammen
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Tønsberg
-
Harald A. Møller:
Produktspesialist Tilbehør
-
Toyota Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
BIR Husholdning AS:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Gromstad Auto AS:
Billakkerer
-
Gromstad Auto AS:
Bilmekaniker Audi
-
Tide Verksted AS:
Bilmekaniker
-
Hønefoss Bil AS:
Bilmekaniker, Tekniker
-
Keyloop AS:
Area Sales Manager, Norway
-
Volmax AS:
Oppretter / karosserimedarbeider
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
Sedate sedaner?
Familiesedaner med dieselmotor er nok ikke førstevalget hvis du vil lokke fram adrenalinet, men de tre testbilene har tilsvarende større appell til fornuften.
![Sedate sedaner?](https://image.bilnorge.no/230880.webp?imageId=230880&width=960&height=580&format=jpg)
![<br><br>](https://image.bilnorge.no/231000.webp?imageId=231000&width=960&height=652&format=jpg)
Først publisert i Bil 5 - 2008.
Hvilke biler burde vi ta med oss på test for å gi nykommeren Dodge Avenger passende utfordring? En naturlig konkurrent ville vært Hyundai Sonata. Den er imidlertid i ferd med å komme i ny tapning – allerede i disse dager skal den være på plass – men altså for sent til å bli med i denne testen.
Chevrolet Epica fikk derfor æren av å representere både Korea og Amerika. Utvalget av sedaner i denne klassen er ellers beskjedent, men Volvo S60 holder stand, langt fra noen nykommer, men etter at den debuterte sommeren 2000 har den ved fire anledninger fått nye motorer på menyen.
I den grad de tre testbilene karakteriseres som kjedelige og sedate, vil vi påstå at det i større grad skyldes forutinntatte holdninger enn hva selve bilene egentlig står for. Under panseret skjuler det seg i hvert fall muskler nok til å takle det meste av kjøring til både hverdag og helg.
LES VIDERE:
- Chevrolet Epica
- Dodge Avenger
- Volvo S60
- Konklusjon
- Tekniske data