-
Motor Forum Oslo AS:
Operativ Salgsleder Nybil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
TotalEnergies:
Distriktansvarlig / Sales Representativ
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Nardo Bil Ålesund AS:
Servicemarkedsleder
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Sales
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Albjerk Bil Ringerike AS:
Salgsleder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
Ikke helt hva du tror
Ikke la deg lure av disse bildene. Det ser ut som en vanlig Toyota Avensis, men under skallet ligger noe helt nytt.
Dette er nemlig neste generasjon Avensis, pakket inn i dagens karosseri. Den skal ikke debutere før i 2016, så Toyota har kamuflert den godt.
Dagens Avensis kom på markedet i 2008, og selv om den fikk et ansiktsløft i 2011 begynner den å bli utdatert. Dessuten har markedet for mellomstore sedaner krympet betraktelig til fordel for SUV og kompaktklassen de siste årene.
Langt fra gamle høyder
Det gir seg utslag i salgstallene. Hittil i år er det registrert 822 nye Avensis, nesten en halvering fra samme periode i fjor. I 2011 og 2012 var den Toyotas bestselger med over 3700 eksemplarer.
Noe dramatisk må med andre ord gjøres, og man må tenke annerledes enn man gjorde da man besluttet å lage Avensis kun for det europeiske markedet. Neste generasjon må bli en såkalt verdensbil som med små tilpasninger kan selges over hele kloden.
Ny front
På tross av omfattende maskering ser vi at dette er dagens modell fra A- til D-stolpen. Det kan endre seg innen bilen kommer på markedet om et par år.
Men allerede nå ser vi at den har fått en ny front. Vi kan bare frykte at den henter designtrekk fra nye Aygo og Yaris som i alle fall denne skribenten ikke er spesielt begeistret for, eller fra den kommende BC-bilen som har et enda mer ekstremt uttrykk.
Men noen syns sikkert designen er kjempekul, ellers hadde neppe Toyota gått for så dramatiske uttrykk.