-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Ikke helt hva du tror
Ikke la deg lure av disse bildene. Det ser ut som en vanlig Toyota Avensis, men under skallet ligger noe helt nytt.
Dette er nemlig neste generasjon Avensis, pakket inn i dagens karosseri. Den skal ikke debutere før i 2016, så Toyota har kamuflert den godt.
Dagens Avensis kom på markedet i 2008, og selv om den fikk et ansiktsløft i 2011 begynner den å bli utdatert. Dessuten har markedet for mellomstore sedaner krympet betraktelig til fordel for SUV og kompaktklassen de siste årene.
Langt fra gamle høyder
Det gir seg utslag i salgstallene. Hittil i år er det registrert 822 nye Avensis, nesten en halvering fra samme periode i fjor. I 2011 og 2012 var den Toyotas bestselger med over 3700 eksemplarer.
Noe dramatisk må med andre ord gjøres, og man må tenke annerledes enn man gjorde da man besluttet å lage Avensis kun for det europeiske markedet. Neste generasjon må bli en såkalt verdensbil som med små tilpasninger kan selges over hele kloden.
Ny front
På tross av omfattende maskering ser vi at dette er dagens modell fra A- til D-stolpen. Det kan endre seg innen bilen kommer på markedet om et par år.
Men allerede nå ser vi at den har fått en ny front. Vi kan bare frykte at den henter designtrekk fra nye Aygo og Yaris som i alle fall denne skribenten ikke er spesielt begeistret for, eller fra den kommende BC-bilen som har et enda mer ekstremt uttrykk.
Men noen syns sikkert designen er kjempekul, ellers hadde neppe Toyota gått for så dramatiske uttrykk.