-
Hedin Automotive:
Salgsleder MG
-
RSA Bil:
Plassjef - RSA Bil Tromsø
-
Toyota Asker og Bærum avdeling Rud:
Salgskonsulent nybil
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Ikke helt hva du tror
Ikke la deg lure av disse bildene. Det ser ut som en vanlig Toyota Avensis, men under skallet ligger noe helt nytt.
Dette er nemlig neste generasjon Avensis, pakket inn i dagens karosseri. Den skal ikke debutere før i 2016, så Toyota har kamuflert den godt.
Dagens Avensis kom på markedet i 2008, og selv om den fikk et ansiktsløft i 2011 begynner den å bli utdatert. Dessuten har markedet for mellomstore sedaner krympet betraktelig til fordel for SUV og kompaktklassen de siste årene.
Langt fra gamle høyder
Det gir seg utslag i salgstallene. Hittil i år er det registrert 822 nye Avensis, nesten en halvering fra samme periode i fjor. I 2011 og 2012 var den Toyotas bestselger med over 3700 eksemplarer.
Noe dramatisk må med andre ord gjøres, og man må tenke annerledes enn man gjorde da man besluttet å lage Avensis kun for det europeiske markedet. Neste generasjon må bli en såkalt verdensbil som med små tilpasninger kan selges over hele kloden.
Ny front
På tross av omfattende maskering ser vi at dette er dagens modell fra A- til D-stolpen. Det kan endre seg innen bilen kommer på markedet om et par år.
Men allerede nå ser vi at den har fått en ny front. Vi kan bare frykte at den henter designtrekk fra nye Aygo og Yaris som i alle fall denne skribenten ikke er spesielt begeistret for, eller fra den kommende BC-bilen som har et enda mer ekstremt uttrykk.
Men noen syns sikkert designen er kjempekul, ellers hadde neppe Toyota gått for så dramatiske uttrykk.