-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Ny B på vei
Mercedes B-klasse kommer i ny utgave i løpet av året. Dette er det vi vet så langt.
Det er ikke så veldig lenge siden jeg hørte rykter om B-klassens død. Dagens utgave skulle bli den siste, fordi folk kjøper ikke MPV-er lengre. Men om noen skulle trenge definitivt bevis for at B-klassen skal være med oss videre, har vi nettopp det her: Ferske spionbilder fra vintertesting i nord-Sverige.
Bildene viser en bil som tydelig har trekk fra den helt nye A-klassen, med «hissige» lykter foran, og myke former i baklyktene.
BMW har med sin 225xe vist at det er liv laga også for premium-MPV-er – gjerne ladbare – og Mercedes vil ikke være snauere.
Noen av motorene fra dagens utgave vil nok finne veien også inn i den nye, men med tanke på Mercedes’ omfattende motoroverhalingsinnsats de siste årene er det nok ikke mange antikvariske kraftverk som blir å finne under det stutte B-klasse-panseret.
Kan bli elektrisk
men bilen ble trukket fra salg i sommer.
Og skal vi tro de seneste ryktene – rykter det er langt mer hold i enn de om B-klassens endelikt – vil også den nye blir å få med stikkontakt. Både i form av en ren batteribil og en ladbar bensinhybrid.
For de som foretrekker ledningsfritt bilhold regner vi med å se den nye 1,4-liters bensinmotoren som fra nye A-klasse også i B-klasse. Små dieselmotorer forventer vi også å finne i den høyreiste modellen, og sikker også de nye 2-litersdieselene vi kjenner fra blant annet E-klasse.
Firehjulsdrift? Garantert – men neppe på den elektriske.
Håper på A-interiør
det stilige A-klasse-interiøret vil gi et løft i et ganske traust segment, og om ikke BMW 2-serie virker minst en generasjon gammel allerede, vil den virkelig føles avleggs om Mercedes slår på stortromma til nye B-klasse.
Les også: Slik blir neste generasjon av Mercedes’ multimediesystem
Om B-klassen rekker å bli Mercedes neste rene elbil vet vi ikke. Utviklingen av den elektriske SUV-en EQ C er allerede kommet langt, og er forventet på veien til neste år. Men for de som er på jakt etter en rimeligere elbil med premium-preg er kanskje B-klassen noe å vende snuten mot?