-
Salgssjef
Svalbard Auto AS:
-
Kunderådgiver logistikk
Svalbard Auto AS:
-
Mekaniker
Svalbard Auto AS:
-
Daglig leder
Mobile Asker AS
-
Operativ salgsansvarlig
Rental Group Mobility AS
-
Bilglassmontør Lørenskog og Ensjø
Cary Norway AS
-
Avdelingsleder Lørenskog
Cary Norway AS
-
Bilpleier- og Teknisk Klargjører
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Hønefoss AS
-
Marketing Communications Specialist
Mazda Motor Norge
-
Produktsjef
Rodin & Co AS
-
Leder forhandlersalg & Salgssjef
Sparebank 1 Finans Østlandet AS
-
Leder skadesenter
Albjerk Bil Drammen AS
-
Avdelingsleder Tromsø
NDI Norge
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Servicemarkedssjef
Bilia Norge AS
-
Avdelingsmedarbeider
NDS Group AS
-
MG-Salgssjef
Norwegian Mobility Group AS
-
Dele og tilbehørs konsulent
Norwegian Mobility Group AS
-
MG Serviceinspektør / Garantibehandler
Norwegian Mobility Group AS
-
Leder - marked
Bilforlaget AS:
-
Nyhetsredaktør/frontsjef
Bilforlaget AS
-
Serviceleder Bilskade
Gromstad Auto AS:
-
Regionleder
Norges Automobil Forbund
-
Bilkontrollør
NAF Senter Flesland
-
Selger
Egil Verne AS
-
Daglig leder
Bilbransjens Opplæringskontor AS, Bergen
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Røyken
-
Bilteknisk konsulent
NAF Senter Oslo
-
Servicemarkedssjef
Bertel O. Steen Ullevål AS
-
Tekniker
NDS Group AS
-
Teamleder Service
NDS Group AS
-
Servicetekniker
NDS Group AS
-
Salgskonsulent næring
Toyota Buskerud AS
-
Salgssjef
Toyota Buskerud AS
-
Lastebilmekaniker
Bertel O. Steen Lastebil og Buss AS
-
Teamleder
Toyota Romerike AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Asker og Bærum AS
-
Kunderådgiver Logistikk
Toyota Asker og Bærum AS
-
Delelageransvarlig
AutoIn bilskadesenter AS
Historisk fra Bentley
At Bentley lanserer bil med dieselmotor er nok for mange like overraskende som om Ferrari skulle begynne å selge elbiler.
Nå skal ikke jeg påberope meg å kjenne alle Bentley-modeller gjennom tidene, men når de selv hevder at de for første gang lanserer en bil med dieselmotor, ja, så lyder det sannsynlig.
Da de presenterte sin store SUV Bentayga i fjor høst var det med én drivlinje – den seksliters twin turbo W12-eren som opprinnelig ble utviklet til Phaeton og som var standard i Continental-modellene inntil V8-alternativet ble lansert for fem år siden.
Motoren tilsvarer den vi finner i nye Porsche Panamera og Audi SQ7 – en fireliters trippel turbo V8 som i Bentayga yter 435 hestekrefter og har et dreiemoment på 900 Newtonmeter.
Med trippel turbo, mener Bentley sekvensiell twin scroll turbo som drives av eksosen, kombinert med en elektrisk kompressor som drives av bilens 48V system for å eliminere «turbolag». Det er denne som sørger for maks moment i «kjelleren» ved 1000 omdreininger.
Jeg vil ikke gå god for Bentleys påstand om at dette er verdens raskeste diesel-SUV, men null til hundre på 4,8 og toppfart på 270 km/t er ikke til å kimse av.
Og jeg tror dem når de hevder at dette er den Bentley med lavest utslipp noensinne. Selv om 210 gram per kilometer er høyt, er det meget lavt i betraktning av bilens ytelser. En 85-liters dieseltank gjør at man i teorien kan kjøre 100 mil mellom hver fylling.
Designmessig skiller dieselutgaven seg fra W12-versjonen gjennom en sort nettinggrill med krom innramming og en loddrett stripe i sentrum.