-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Produktiv lakkleder/lakkerer
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Motor Forum Oslo AS:
Operativ Salgsleder Nybil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
TotalEnergies:
Distriktansvarlig / Sales Representativ
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Nardo Bil Ålesund AS:
Servicemarkedsleder
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Sales
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
Citroën Berlingo Multispace 1.6 HDi: Med riktig motor
Kanskje ikke den mest elegante bilen i gata, men praktisk, rommelig – og nå med "riktig" motor.


Citroën Berlingo
Først publisert i BIL 1 - 2006.
Når 1,6-liters dieselmotor med 90 hk nå er på plass under panseret, betyr det at bilen er 11.600 kroner billigere enn med 2.0 HDi med samme antall hester. I tillegg til at det lavere motorvolumet betyr lavere avgifter, har den nye motoren faktisk høyere dreiemoment enn to-literen. Motoren, som tilfredsstiller Euro4-krav til utslipp, er trekkvillig og kvikk nok til å takle både raske forbikjøringer og harmonisk flyt i trafikken – bare ikke bilen er alt for tungt lastet.
De to skyvedørene gir lett adkomst til baksetet. I alle fem setene sitter man høyt, og med god oversikt. Førersetet byr på akseptabel sittekomfort, men heller ikke mer, for det må på plass både lengderegulering av rattet og vinkelregulering av sitteputen før vi vil si at sittestillingen er fullkommen. Dessuten er det dårlig sidestøtte for høyrebenet på grunn av midtkonsollens utforming.
Det er akseptabelt støynivå i bilen, vi har på ingen måte følelsen av å sitte i en "kassebil". Kasseformen bidrar derimot til at det er plass til drøyt 600 liter bagasje, et volum som kan øke til velvoksne 2800 liter når baksetene legges sammen og det lastes til taket. ABS-bremser, to kollisjonsputer, lykte-spylere, "flybrett" på forseteryggene, elektriske og oppvarmede sidespeil og fjernstyrt sentrallås hører med til standardutstyret.
Kort om bilen:
Pris: kr. 239.840,–
Motor: 4-sylindret rekkemotor. 1560 ccm. 66 kW (90 hk) v/4000 o/min. 215 Nm v/1750 o/min.
Mål og vekt: LxBxH: 414 x 172 x 180 cm. Akselavstand: 269,3 cm. Egenvekt m/fører: 1315 kg. Tillatt totalvekt: 1880 kg.
Dekk: 185/65 Q R15.
Bagasjerom: 624 liter (VDA).
Tankvolum: 55 liter.
Aks. 0 – 100 km/t: 12,9 sek
Toppfart: 160 km/t
Forbruk blandet kjøring: 0,54 l/mil
CO2-utslipp: 143 g/km