-
Bilkonsulent/Plassjef
Autoringen Bergen AS
-
Takstansvarlig / Skadekoordinator
Møller Bil Romerike AS
-
Mekaniker
Bertel O. Steen Jessheim AS
-
Mercedes-Benz mekaniker
Bertel O. Steen Asker og Bærum AS
-
Salgssjef
Svalbard Auto AS:
-
Kunderådgiver logistikk
Svalbard Auto AS:
-
Mekaniker
Svalbard Auto AS:
-
Daglig leder
Mobile Asker AS
-
Operativ salgsansvarlig
Rental Group Mobility AS
-
Bilglassmontør Lørenskog og Ensjø
Cary Norway AS
-
Avdelingsleder Lørenskog
Cary Norway AS
-
Bilpleier- og Teknisk Klargjører
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Hønefoss AS
-
Produktsjef
Rodin & Co AS
-
Leder forhandlersalg & Salgssjef
Sparebank 1 Finans Østlandet AS
-
Leder skadesenter
Albjerk Bil Drammen AS
-
Avdelingsleder Tromsø
NDI Norge
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Servicemarkedssjef
Bilia Norge AS
-
Avdelingsmedarbeider
NDS Group AS
-
MG-Salgssjef
Norwegian Mobility Group AS
-
Dele og tilbehørs konsulent
Norwegian Mobility Group AS
-
MG Serviceinspektør / Garantibehandler
Norwegian Mobility Group AS
-
Leder - marked
Bilforlaget AS:
-
Nyhetsredaktør/frontsjef
Bilforlaget AS
-
Regionleder
Norges Automobil Forbund
-
Bilkontrollør
NAF Senter Flesland
-
Selger
Egil Verne AS
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Røyken
-
Servicemarkedssjef
Bertel O. Steen Ullevål AS
-
Tekniker
NDS Group AS
-
Teamleder Service
NDS Group AS
-
Servicetekniker
NDS Group AS
-
Salgskonsulent næring
Toyota Buskerud AS
-
Salgssjef
Toyota Buskerud AS
-
Lastebilmekaniker
Bertel O. Steen Lastebil og Buss AS
Citroën Berlingo Multispace 1.6 HDi: Med riktig motor
Kanskje ikke den mest elegante bilen i gata, men praktisk, rommelig – og nå med "riktig" motor.


Citroën Berlingo
Først publisert i BIL 1 - 2006.
Når 1,6-liters dieselmotor med 90 hk nå er på plass under panseret, betyr det at bilen er 11.600 kroner billigere enn med 2.0 HDi med samme antall hester. I tillegg til at det lavere motorvolumet betyr lavere avgifter, har den nye motoren faktisk høyere dreiemoment enn to-literen. Motoren, som tilfredsstiller Euro4-krav til utslipp, er trekkvillig og kvikk nok til å takle både raske forbikjøringer og harmonisk flyt i trafikken – bare ikke bilen er alt for tungt lastet.
De to skyvedørene gir lett adkomst til baksetet. I alle fem setene sitter man høyt, og med god oversikt. Førersetet byr på akseptabel sittekomfort, men heller ikke mer, for det må på plass både lengderegulering av rattet og vinkelregulering av sitteputen før vi vil si at sittestillingen er fullkommen. Dessuten er det dårlig sidestøtte for høyrebenet på grunn av midtkonsollens utforming.
Det er akseptabelt støynivå i bilen, vi har på ingen måte følelsen av å sitte i en "kassebil". Kasseformen bidrar derimot til at det er plass til drøyt 600 liter bagasje, et volum som kan øke til velvoksne 2800 liter når baksetene legges sammen og det lastes til taket. ABS-bremser, to kollisjonsputer, lykte-spylere, "flybrett" på forseteryggene, elektriske og oppvarmede sidespeil og fjernstyrt sentrallås hører med til standardutstyret.
Kort om bilen:
Pris: kr. 239.840,–
Motor: 4-sylindret rekkemotor. 1560 ccm. 66 kW (90 hk) v/4000 o/min. 215 Nm v/1750 o/min.
Mål og vekt: LxBxH: 414 x 172 x 180 cm. Akselavstand: 269,3 cm. Egenvekt m/fører: 1315 kg. Tillatt totalvekt: 1880 kg.
Dekk: 185/65 Q R15.
Bagasjerom: 624 liter (VDA).
Tankvolum: 55 liter.
Aks. 0 – 100 km/t: 12,9 sek
Toppfart: 160 km/t
Forbruk blandet kjøring: 0,54 l/mil
CO2-utslipp: 143 g/km