-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Hjelpearbeider
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger
-
Møller Bil Oslo Vest:
Leasingansvarlig/takserer
-
Møller Bil Oslo Vest:
Kundefrontmedarbeider
-
Nardo Bil AS:
Chief Operating Officer
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Møller Bil Rud:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Takserer
-
Møller Bil Bruktbilsenter Hvam:
Salgssjef/Plassjef
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Enger & Hedlund AS:
Key Account Manager
-
Porsche Center Son:
Avdelingsleder skadeverksted
-
Motor-Trade AS:
Salgssjef
-
Bilia Norge AS:
Resepsjonssjef
-
RøhneSelmer AS:
Operativ Salgsleder
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Werksta Bergen Fana:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Gryteklar 508
Først viste Peugeot en 408 – men den var ikke for oss. Så viste de ikke 508 i Genève, for der het den 5 by Peugeot.
Vi fikk tidlig beskjed om at etterfølgeren til 407 ikke skulle hete 408. Så da ble vi litt undrende i slutten av januar, da Peugeot brukte Beijing til å lansere sin flunkende nye 408.
Men det viste seg fort at egentlig var informasjonen vi hadde fått korrekt. For dette var ikke noen avløser for vår 407, men derimot en helt ny bil for det kinesiske markedet.
Designet i Paris riktignok, og med meget klare familietrekk. Men et utvalg på hele to bensinmotorer og ikke mer enn 6 airbags, høres ikke veldig europeisk ut.
Utstyret er meget omfattende og designen her og der har litt preg av bling, dette høres med andre ord ut som en klar suksess på det kinesiske markedet.
Den skal bygges på PSA-fabrikken i Wuhan og være klar for markedet om en måned eller to. På sikt skal også Sør-Amerika få gleden av denne utgaven.
5 for Europa
Mens vi skal gå på Genève-utstillingen og nyte den nye femmeren med det underlige navnet. Dette er med andre ord Peugeots nye svar på Mondeo, Insignia og Passat. La oss håpe dette blir mer vellykket enn 407, som av en eller annen grunn var død, nesten før den ble lansert.
Det er i hvert fall hyggelig å kunne slå fast at det nye designregimet hos Peugeot kom inn tidsnok til å dempe kjempegapet i fronten.
Nå er det hele moderert skikkelig, selv om vi er et stykke unna det formspråket som ble demonstrert på den nye SR1 som vi fortalte om for noen uker siden. Bare denne enkle oppdateringen er sikkert verd flere hundre tusen biler solgt.
Også denne bilen er bygget på PSA-gruppens hybrid-plattform, med en ekstra 37-hesters el-motor på bakakselen – akkurat som konseptbilen fra Citroën High Rider. Men med en lengde på 486 cm og en bredde på 188, er nr 5 vesentlig større enn slektningen.
Snart klar?
Så hva skal vi si om linjene? Jeg har en følelse av at dette ligger meget nær produksjonsmodellen. Bilen er forholdsvis main stream i den forstand at den også virker som en lett limousinert utgave av den opprinnelige Mercedes CLS-oppskriften.
Den faller ikke helt i såpestykke-fella, det finnes små antydninger til skulptur-overflater her og der, og hekken virker veldig bra med skikkelige lys, en Insignia-preget hekk-luke og skikkelige eksosrør.
Dessuten har vi ennå en ny LED-front-signatur. Er det noen der ute som klarer å holde orden på alle LED-fasongene og knytte dem til riktig bilmerke, eller begynner dette å bli et overbefolket marked?
Peugeot sier selvfølgelig ikke noe om når denne bilen vil komme, for de sier jo ikke et ord om at dette skal bli den nye 508.
Men vi vet jo alle at før eller siden kommer det en ny Peugeot i D-segmentet, og med alle de nye modellene som skal lanseres derfra i år, må vi nok vente et års tid før den endelige utgaven dukker opp.