-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Bernhard til Chrysler igjen
Livstidsgaranti og Supermann som styreformann er to av nyhetene fra "nye" Chrysler.
Det er også mange i norsk bilindustri som kjenner Wolfgang Bernhard (bildet). Han har sin bakgrunn fra AMG før han ble fanget opp av Mercedes-Benz sentralt og sendt til Chrysler som Dieter Zetsches høyre hånd, så lenge han var sjef for Chrysler.
Da han ikke fikk toppjobben der da Zetsche ble kalt tilbake til Tyskland, meldte han seg ut og dukket opp hos VW. Der hadde han en meteor-karriere, også i den forstand at den varte kort. Men frem til det skjedde et ganske Porsche-styrt toppskifte i Wolfsburg, ble han oppfattet og omtalt (også av norske VW-topper) som Volkswagens nye Supermann.
I kulissene
Etter at han forsvant derfra har han ligget lavt inntil han dukket opp som rådgiver i forkant av at Cerberus kjøpte opp Chrysler. Det er derfor ikke uventet at han nå forlenger akkurat dette engasjementet, som Chrysler styreformann, når overtakelsen er gjennomført.
Nå ser det imidlertid ut til at nye Chrysler skal overvåkes av tre forskjellige styrer. Et for et nyopprettet holding-selskap, et for Chrysler Finans og et for bil-divisjonen. Det er den siste bil-mannen Bernhard skal lede.
Supergaranti
De første signaler er allerede kommet derfra. Fra den nye uken er drivlinjene på de aller fleste Chrysler-modellene omfattet av livstidsgaranti. Denne går uttapå industrilederne, Hyundai og GM, som i dag har 10 år eller 100.000 km på sine. Det hører med til akkurat denne historien at garantien er begrenset til Amerika og at den bare gjelder første eier.
Det er kanskje også verd å notere at selv om Daimlerchrysler-skilsmissen ennå ikke er klar, oppfatter alle den som at den allerede er gjennomført. En mail til alle ansatte forleden dag, fra Tom LaSorda og Dieter Zetsche, sjefene i USA og Tyskland, startet med Kjære Daimler og Chrysler kolleger. Nå er man altså ikke lenger Daimlerchrysler-kolleger.
Ni år har dette kostbare samboerskapet vart.