-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Bernhard til Chrysler igjen
Livstidsgaranti og Supermann som styreformann er to av nyhetene fra "nye" Chrysler.

Det er også mange i norsk bilindustri som kjenner Wolfgang Bernhard (bildet). Han har sin bakgrunn fra AMG før han ble fanget opp av Mercedes-Benz sentralt og sendt til Chrysler som Dieter Zetsches høyre hånd, så lenge han var sjef for Chrysler.
Da han ikke fikk toppjobben der da Zetsche ble kalt tilbake til Tyskland, meldte han seg ut og dukket opp hos VW. Der hadde han en meteor-karriere, også i den forstand at den varte kort. Men frem til det skjedde et ganske Porsche-styrt toppskifte i Wolfsburg, ble han oppfattet og omtalt (også av norske VW-topper) som Volkswagens nye Supermann.
I kulissene
Etter at han forsvant derfra har han ligget lavt inntil han dukket opp som rådgiver i forkant av at Cerberus kjøpte opp Chrysler. Det er derfor ikke uventet at han nå forlenger akkurat dette engasjementet, som Chrysler styreformann, når overtakelsen er gjennomført.
Nå ser det imidlertid ut til at nye Chrysler skal overvåkes av tre forskjellige styrer. Et for et nyopprettet holding-selskap, et for Chrysler Finans og et for bil-divisjonen. Det er den siste bil-mannen Bernhard skal lede.
Supergaranti
De første signaler er allerede kommet derfra. Fra den nye uken er drivlinjene på de aller fleste Chrysler-modellene omfattet av livstidsgaranti. Denne går uttapå industrilederne, Hyundai og GM, som i dag har 10 år eller 100.000 km på sine. Det hører med til akkurat denne historien at garantien er begrenset til Amerika og at den bare gjelder første eier.
Det er kanskje også verd å notere at selv om Daimlerchrysler-skilsmissen ennå ikke er klar, oppfatter alle den som at den allerede er gjennomført. En mail til alle ansatte forleden dag, fra Tom LaSorda og Dieter Zetsche, sjefene i USA og Tyskland, startet med Kjære Daimler og Chrysler kolleger. Nå er man altså ikke lenger Daimlerchrysler-kolleger.
Ni år har dette kostbare samboerskapet vart.