-
Bilskadereparatør
Bertel O. Steen Asker og Bærum AS
-
Mekaniker
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilkontrollør
NAF senter Dal
-
Bilberger
REDGO Norway AS avd Oslo
-
Bilansvarlig
Bertel O. Steen Lørenskog
-
Kunderådgiver
Toyota Østfold AS
-
Salgskonsulent Næring
Toyota Romerike AS
-
Salgskonsulent
Porsche Center Son AS
-
Bilkontrollør
NAF senter Mastemyr
-
Innkjøpsansvarlig
Motor Part AS
-
Bilmekaniker
Sør Caravan AS
-
Mekaniker/tekniker
Birger N. Haug AS avd Asker og Bærum
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Gardermoen
-
Oppretter
Volmax
-
Bruktbilselger
Bertel O. Steen Vestfold AS
-
Næringsselger
RøhneSelmer AS
-
Digital innkjøper
Autoproff Norge AS
-
Digital selger
Autoproff Norge AS
-
Senterleder
NAF senter Stavanger
-
Mekaniker
Birger N. Haug Oslo
-
Teamleder
Birger N. Haug Oslo
-
Takstmann
AutoIn bilskadesenter AS
-
Sales Specialist
Axalta Coating Systems Norway AS
GALLOPER
De første steg mot bilmerket Galloper ble tatt i 1977 da HDPIC (Hyundai Precision & Industry Co.) ble grunnlagt i Seoul som en divisjon av det gigantiske Hyundai-konsernet. Formålet var å fremstille tungt utstyr som for eksempel lokomotiver og verktøymaskiner, men i 1991 inngikk HDPIC også avtale med Mitsubishi om å starte lisensproduksjon av deres utgående Pajero-modell.
Selve navnet og emblemet har en litt tragikomisk forhistorie. Navnet Galloper henspeiler selvsagt på hestens styrke, hurtighet og framkommelighet. Hesten som symbol har da også blitt brukt med hell på bilmerker som Ferrari og bilmodeller som Mustang.
Hesten
Det var nettopp Mustang-emblemet som var forbildet da Hyundais personbildivisjon i sin tid ville skape et eget emblem til sin økonomimodell Pony, men resultatet ble mildt sagt lite imponerende: I stedet for den gratie og spenst som oste av hesten i fullt sprang i Mustang-emblemet, fikk Pony en molefonken liten ponni med totalt feilproporsjonerte benlengder og en hale som hang rett ned.
Med Galloper ble det schwung over hesten igjen – og for så vidt også bilen. Men nå ser det ut til at merket innen kort tid vil gå samme vei som amerikanske Oldsmobile og Plymouth - over i historien. Bilhistorisk sett må vi vel tilstå at Galloper er det minste tapet av disse tre; den sør-koreanske bedriften har bygget gode biler, men de har aldri vært annet enn oppdaterte kopier.
Hva da med fremtiden til det firesifrede antall Galoppere som går på norske veier? –Ingen fare, sier merkets ansvarlige Axel Gulbranson hos den norske importøren. – Galloper kommer i årene framover til å få den samme service og oppfølging hos oss som enhver Mitsubishi-modell.
Sikkert godt å høre for Galloper-kundene, for er det noe Mitsubishi kan, så er det som kjent å garantere.