-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
GALLOPER
De første steg mot bilmerket Galloper ble tatt i 1977 da HDPIC (Hyundai Precision & Industry Co.) ble grunnlagt i Seoul som en divisjon av det gigantiske Hyundai-konsernet. Formålet var å fremstille tungt utstyr som for eksempel lokomotiver og verktøymaskiner, men i 1991 inngikk HDPIC også avtale med Mitsubishi om å starte lisensproduksjon av deres utgående Pajero-modell.
Selve navnet og emblemet har en litt tragikomisk forhistorie. Navnet Galloper henspeiler selvsagt på hestens styrke, hurtighet og framkommelighet. Hesten som symbol har da også blitt brukt med hell på bilmerker som Ferrari og bilmodeller som Mustang.
Hesten
Det var nettopp Mustang-emblemet som var forbildet da Hyundais personbildivisjon i sin tid ville skape et eget emblem til sin økonomimodell Pony, men resultatet ble mildt sagt lite imponerende: I stedet for den gratie og spenst som oste av hesten i fullt sprang i Mustang-emblemet, fikk Pony en molefonken liten ponni med totalt feilproporsjonerte benlengder og en hale som hang rett ned.
Med Galloper ble det schwung over hesten igjen – og for så vidt også bilen. Men nå ser det ut til at merket innen kort tid vil gå samme vei som amerikanske Oldsmobile og Plymouth - over i historien. Bilhistorisk sett må vi vel tilstå at Galloper er det minste tapet av disse tre; den sør-koreanske bedriften har bygget gode biler, men de har aldri vært annet enn oppdaterte kopier.
Hva da med fremtiden til det firesifrede antall Galoppere som går på norske veier? –Ingen fare, sier merkets ansvarlige Axel Gulbranson hos den norske importøren. – Galloper kommer i årene framover til å få den samme service og oppfølging hos oss som enhver Mitsubishi-modell.
Sikkert godt å høre for Galloper-kundene, for er det noe Mitsubishi kan, så er det som kjent å garantere.