-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
DNB Bank ASA:
Bruktbilselger
-
Bilia Norge AS:
KAM Volvo & XPENG
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Ny spenning i Rally Hadeland
Andreas Mikkelsen var suveren i første runde av den nye populære Subaru Cup. Men det er mange utfordrere som vil være med å kjempe om premiepotten på 750 000 kroner når andre runde kjøres i Rally Hadeland kommende lørdag.

Subaru Cup er en nyskapning i norsk bilsport i år, der deltagerne kjører Subaru Impreza Sti. I tillegg til de sju NM-løpene i rally, inngår også de fire NM-rundene i baneracing på henholdsvis Rudskogen og Vålerbanen i cupen.
I første runde av cupen i Sigdalsrally var det Andreas Mikkelsen fra NAF Motorsport Asker & Bærum som ble vinner. Nærmest ham kom Anders Kjær fra NMK Larvik. Anders Kjær kan imidlertid ikke ta poeng i sesongens to første løp fordi han ble benyttet som testfører for Subaru før sesongen, og dermed har fått visse restrikskjoner. Dermed er det svenske Jerker Axelsson, som kjører for NAF Øvre Østfold, som ligger på 2. plass bak Mikkelsen. Thomas Kvam fra NAF Motorsport Grenland er på 3. plass.
Andreas Mikkelsen er regnet som et av de aller største rallytalenter i verden, og mens han kjørte WRC-bil i fjor har han i år valgt å kjøre den norske Subaru Cup. Han var strålende fornøyd etter åpningsløpet i Sigdal.
- Det var første gang jeg kjørte en gruppe N-bil i rally, og jeg hadde heller ikke hatt mye testing med bilen. Men det fungerte utrolig bra, spesielt på flate, rette og raske partier, sier Mikkelsen, som har byttet bil foran Rally Hadeland.
I tillegg til ledelse i Subaru Cup ligger Mikkelsen også på 2. plass i NM gruppe N bak Martin Stenshorne.
I Rally Hadeland stiller Tord Linnerud som en aldri så liten utfordrer i Subaru Cup. Linnerud, som kjører for NMK Gjøvik, tok en pause etter 2007-sesongen etter å ha vært med i toppen i WRC-klassen i Norge i flere år.
Samtlige deltagere i Subaru Cup stiller med helt like forutsetningene. Bilene er helt identiske. Det er en Subaru Impreza Sti 2,0 turbo. I utgangspunktet rigget etter det internasjonale gruppe N-reglementet, men med restriksjoner som for eksempel standard gir og differensialer.
Dette er gjort for å redusere kostnadene. Bilene har allikevel en effekt på 282 HK motoren har et dreimoment på 580 Nm. Bilene har seks trinns tettsteget girkasse med elektronisk senterdifferensial med ti forskjellige innstillinger. Det er ventet at flere av førerne i Subaru Cup også vil komme til å hevde seg høyt i NM-sammenheng.
I Sigdalsrally kom hele 14 av de 17 startende i Subaru Cup til mål, og de tre som brøt gjorde det på grunn av avkjøringer.
-Jeg synes åpningen gikk over all forventning. Vi hadde få tekniske problemer og at 14 av 17 førere kommer til mål sier sitt, sier cupens koordinator, John Haugland. I Rally Hadeland er det 18 førere som stiller i Subaru Cup.
Poengstilling Subaru Cup
1 Andreas Mikkelsen, 25
2 Jerker Axelsson, 20
3 Thomas Kvam, 17
4 Trond Lyseng, 15
5 Trond Svenkerud, 14
6 Robert Nygård, 13
7 Kenneth Johnsrød, 12
8 Birger Gundersen, 11
9 Tom Heitmann, 10
10 Atle Bjørklund, 9
11 Axel Sundling, 8
12 Teodor Gjerde, 7
13 Erik Helgerud, 6
14 Herman Tank-Nilsen, 5
15 Pontus Tiedemand, 5
16 Pål Iversen, 5