-
Mekaniker
Bertel O. Steen Jessheim AS
-
Mercedes-Benz mekaniker
Bertel O. Steen Asker og Bærum AS
-
Salgssjef
Svalbard Auto AS:
-
Kunderådgiver logistikk
Svalbard Auto AS:
-
Mekaniker
Svalbard Auto AS:
-
Daglig leder
Mobile Asker AS
-
Operativ salgsansvarlig
Rental Group Mobility AS
-
Bilglassmontør Lørenskog og Ensjø
Cary Norway AS
-
Avdelingsleder Lørenskog
Cary Norway AS
-
Bilpleier- og Teknisk Klargjører
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Hønefoss AS
-
Produktsjef
Rodin & Co AS
-
Leder forhandlersalg & Salgssjef
Sparebank 1 Finans Østlandet AS
-
Leder skadesenter
Albjerk Bil Drammen AS
-
Avdelingsleder Tromsø
NDI Norge
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Servicemarkedssjef
Bilia Norge AS
-
Avdelingsmedarbeider
NDS Group AS
-
MG-Salgssjef
Norwegian Mobility Group AS
-
Dele og tilbehørs konsulent
Norwegian Mobility Group AS
-
MG Serviceinspektør / Garantibehandler
Norwegian Mobility Group AS
-
Leder - marked
Bilforlaget AS:
-
Nyhetsredaktør/frontsjef
Bilforlaget AS
-
Regionleder
Norges Automobil Forbund
-
Bilkontrollør
NAF Senter Flesland
-
Selger
Egil Verne AS
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Røyken
-
Servicemarkedssjef
Bertel O. Steen Ullevål AS
-
Tekniker
NDS Group AS
-
Teamleder Service
NDS Group AS
-
Servicetekniker
NDS Group AS
-
Salgskonsulent næring
Toyota Buskerud AS
-
Salgssjef
Toyota Buskerud AS
-
Lastebilmekaniker
Bertel O. Steen Lastebil og Buss AS
BMW 320d
Hva er forbruket, egentlig, på ladbare hybridbiler ved normal kjøring? Allerede nå har vi testet Prius Plug-in som kommer til Norge på sensommeren, og vi tok med både Opel Ampera og en helt vanlig BMW 320d. Resultatet ble som ventet
- Innledning
BMW 3-serie kom i helt ny versjon i vinter, med bedre plass, større sporvidde og bedre komfort enn forgjengeren.
De imponerende kjøreegenskaper er beholdt, med tilhørende fine styrefølelse. Hvis kjøreglede er et siktemål med ditt valg av bil, er det ingen tvil om rekkefølgen i dette selskapet: 320, Ampera og Prius.
BMW har jobbet mye med sin motorteknologi for å senke forbruk og avgasser. Bak begrepet Efficient Dynamics skjuler det seg flere slike grep, og vår testbil kan vise til respektable 109 g/km for CO2-utslippet i den offisielle EU-testen.
Likevel har BMW 320d naturlig nok det desidert høyeste forbruket, og dermed det høyeste CO2-utslippet, av de tre testbilene.
Et forbruk ved blandet kjøring på 0,41 liter/mil er absolutt ikke avskrekkende for en familiebil som veier 1,5 tonn, men det er dobbelt så høyt som det offisielle forbruket på Prius, og mer enn tre ganger så høyt som på Ampera.
I praksis er ikke forskjellen på langt nær så stor. BMW 320d kommer tvert i mot ganske gunstig ut sammenlignet med Ampera når sistnevnte er tom for strøm og må drives av bensinmotoren/generatoren. Her viser våre testmålinger et forbruk på 0,54 på BMW og 0,57 på Ampera.
LES VIDERE:
- Innledning
- Opel Ampera
- Toyota Prius
- Testforbruket
- Konklusjon
- Testvurdering og poeng Opel Ampera
- Testvurdering og poeng Toyota Prius
- Testvurdering og poeng BMW 320d