-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
DNB Bank ASA:
Bruktbilselger
-
Bilia Norge AS:
KAM Volvo & XPENG
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
BMW tilbakekaller racerbil
Søker du Baby Racer III på BMWs nettside får du beskjed om at siden ikke finnes. Det er hva vi kan kalle en grundig tilbakekalling.
Det er ikke SÅ lenge siden jeg snakket om at det eneste vi ikke sjekket i en skikkelig test, var hvordan bilen smakte. Alle andre egenskaper blir jo omhyggelig gjennomgått.
Nå forteller BMW oss at akkurat den testen ikke er veldig smart. Du skal ikke smake på bilen, og dersom du virkelig kan ta et jafs, er det farlig.
Derfor gjennomfører BMW nå en skikkelig tilbakekalling av deres spydspissmodell: Baby Racer III.
Ung målgruppe
Disse avanserte modellene har du kunnet finne på BMWs «lifestile»-sider i mange år, men akkurat denne innsatsen dreier seg om den ferskeste modellen, den med romertall tre. Og akkurat den siden kommer du for tiden ikke inn på.
Jeg er ikke helt a jour med spesifikasjonene på denne, siden sidene med alle data er trukket tilbake. Men jeg går ut fra at den slekter tett på Baby Racer II som var egnet for unger på 1 ½ til 3 år, og som var TÜV-godkjent.
Den hadde en akselavstand på 44 cm og målte 70,5 x 32,5 x 40 cm og veide 4,5 kg. Vi kan vel regne med at den tilbakekalte befant seg i den samme divisjonen.
Byttes
Det sies i tilbakekallingen, som altså ikke kan gjennomføres ved hjelp av Vegdirektoratets liste over bileiere, at folk som har den problematiske modellen kan levere den til sin nærmeste BMW-forhandler, og der få utlevert en ny.
Problemet med den som kalles tilbake er at BMW-logoen på rattet kan løsne, og dersom poden er skikkelig fremoverlent, risikerer man at han sluker den og at den setter seg fast i halsen med fatale følger.
(Underlig at bilen ikke er utstyrt med obligatorisk styrthjelm og tannbeskytter –se hvor utrolig åpen den er).
I innkallelsen avslører også BMW at dette ikke akkurat er noen kjempeschlager på dette nisjemarkedet. De bilene det dreier seg om koster under 100 euro og er produsert mellom mai og desember i år, men det bare kan dreie seg om noen hundre, sier fabrikken.
Noen er sikkert julepresanger. Trist for kidsa.